El apagón


La fachada de la Sagrada Família ha apagado las luces durante cinco minutos como gran símbolo de Barcelona contra el cambio climático. La iniciativa, que ha contado con la colaboración del patronato de monumento, es una de las múltiples adhesiones de la ciudad a la convocatoria mundial para llamar la atención sobre la necesidad de moderar el gasto energético.


Además del templo de Gaudí, estaba previsto que de las 19.55 horas a las 20.00 horas los más de 1.300 comercios que integran los 19 ejes comerciales de Barcelona, los 46 mercados municipales, las sedes del ayuntamiento y la Generalitat, y monumentos como la Casa Batlló, entre otros, se sumaran esta tarde al apagón convocado en todo el mundo por el grupo ecologista francés Alianza por el Planeta.


El alcalde de la ciudad, Jordi Hereu, había hecho horas antes un llamamiento a las entidades cívicas y a los distritos para que se sumaran a la iniciativa. Hereu ha destacado que este acto simbólico "debe ir acompañado de una política integral de lo que tiene que ser la optimización energética". "En esto está trabajando el ayuntamiento desde muchos puntos de vista", ha añadido.


Adhesiones de otras ciudades


Por su parte, el segundo teniente de alcalde, Jordi Portabella, ha afirmado: "Una ciudad con influencia en el mundo como es Barcelona tiene que dar ejemplo y contribuir a construir otra globalización diferente a la que tenemos".Numerosos ayuntamientos españoles han anunciado su adhesión a la iniciativa, entre ellos los de Madrid, Zaragoza, Teruel, Bilbao, Vitoria, Pamplona y San Sebastián; así como la Junta de Andalucía, la Xunta de Galicia y la Diputación de Valencia. Monumentos como la Giralda y la Puerta de Alcalá habían previsto apagar las luces.La convocatoria mundial se celebra justo un día antes de que se presente en París el informe de las Naciones Unidas sobre el cambio climático.

6 Comments:

  1. Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Coño!!!

    Pujol, enano, habla castellano!!!

    Que la pàgina web de l'Avui l'han tancada i jo no m'he enterat? Si és que ens van a putejar sistemàticament, tu!!!

    Un petó TuMateixa i bon finde!
    Cristina said...
    Jo no hi era a casa a la tarda i al bar on prenia un cafè no es van sumar a la iniciativa perquè dubto que s´haguessin enterat.
    Alepsi said...
    Ostres! Doncs encara va tenir seguiment la cosa! Jo em pensava que no ho faria ni Déu, i mira.... estic contenta, vés...
    Anònim said...
    No és una mica absurd que les administracions que consumeixen tanta energia absurda (sagrada família, ponts, llums de Nadal, ...) s'adhereixin a la campanya?
    Valia la pena?
    Els usuaris no sóm els culpables del canvi climàtic; són les empreses que generen i generen, i venen i venen, i les administracions que no fan lleis fortes. Quantes empreses han parat 5 minuts?

    Cap

    apa records
    Jo Mateixa said...
    Ostia Pep perdona, ara he vist el teu e-mail i el comentari, estiguès trànquil (segurament ja has marxat cap allà, tot anirà molt bé, trànki!!!!), no ho vaig treure de l'Avui, ho vaig agafar del Periódico de Catalunya, però no vaig saber com canviar-l'hi l'idioma :-(

    Cristina i Alepsi: Jo estava a l'estació del tren de Sant Boi, anava a pujar al bus i eren quasi les 19:54 quant el del bus va apagar els llums, la calefacció i el motor del bus, el molt cabró va estar allà fins a les 20:00 amb un caravanon de cotxes darrere que flipaven, allà pitant i dient-l'hi de tot: Hijoooooo de p...., mamón, vete a tomar por c.....!!!!!

    Que dura es la vida dels "autobuseros", algún dia faig un post :-P
    Jo Mateixa said...
    Escarabat guapo meu, que si, que tens raó, que si a aquelles hores hagues estat a la feina segur que ningú haguès apagat els llums. De totes maneres a la tele sortine diferents mercats de Barcelona, super, bars, etc... que si han tancat.

    Que trist per això, no?

    Un beset guapoooooooo

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column