Els tres noms de la meva vida

Els que som de la collita del 75 (sens diferència…la millor) vam viure una època plena de imposicions, no tantes com els nostres pares, els nostres avis….però recordo molt una d’elles i es allò de que en batejar-te et posessin tres noms, a més dels cognoms es clar.

No se si això nomes passa a Catalunya i desconec si actualment es continua fent, però m’imagino que era una imposició feta per l’església catòlica i clar, ves a dir als capellans que no ho vols que llavors t’excomulguen de per vida i quant et mors vas a l’infern.

Els meus treus noms son……

Meritxell Cecília Cinta (afegiu els dos cognoms)

Per que Meritxell??, doncs per que vaig ser noia i es el nom que van triar, no es pas que fossin devots de la Verge de Meritxell (Patrona d’Andorra per aquells que no ho sapigueu i no, no tinc arrels Andorranes, es més, mai he vist l’Església de la Verge de Meritxell), simplement els hi agradava el nom i punt.

Si hagués nascut noi m’hauria dit Oleguer....Preses??, no, no, Salip, per tant no hagués estat futbolista, però val a dir que m’enalegro de no ser un noi, per que Olegario no em mola i a l’escola on anava tots eren castellans, per tant segur que m’haguessin anomenat així, o poder m’haguessin posat un mote, Ole, quins collons, bé res, segueixo.

Per que Cecília??, era l’àvia del pare, la mare de la meva àvia Antònia (a l’Àvia Antònia la podeu veure a l’àlbum Picasa de la Jo Mateixa).

Per que Cinta??, era l’àvia de la meva mare, la mare del meu avi Ramon (a l’Avi Ramon, recentment mort, el podeu veure a l’Àlbum Picasa de la Jo Mateixa).

Teniu més d’un nom vosaltres???, en honor a qui???, nomes es fa a Catalunya??? actualment encara es fa????

No em dic Lucia, però la cançó sempre m’ha agradat, us deixo dues versions, la d’en Serrat i la de la Rosario Flores, a mi de vegades se’m fa difícil triar quina m’agrada més, i a vosaltres?? La de la Rosario us la deixo AQUI.



45 Comments:

  1. Cristina said...
    Realment les dues versions són maques. A mi de Serrat m´agrada tot. De la primera època té cançons que ja són clàssics. El vaig descobrir gràcies a la meva amiga Mar. Sempre li donaré les gràcies per això.
    Ulisses said...
    doncs jo només un tinc un nom i prou.
    Quan em van batejar no em van fer tanta tonteria ;)
    Anònim said...
    Doncs la veritat és que no ho se si tinc més d'un nom... bé si Mª Antonieta posat pel Miquel en pau descansi... i actualment m'ho diu ta tia sobretot!!
    I m'agraden el teu segon i tercer nom... estan bé... Ale noieta un petonet mooolt i mooolt gran!!!
    Ja saps que t'estimo un ou!!! Cuida't!!!

    Ja he posat qui soc Mª Antonieta
    gatot said...
    mmmmmmmm i ara què? trenco el meu anonimat?

    collons txell..... que fas uns posts que deunidó.......

    Menu, mira, doncs que ho sàpigues que jo en lloc de tres en tinc quatre de noms (perquè un és compost).

    El meu, el de pila, ja el saps. I no el diràs eh?

    els altres.... Josep Pere Miquel

    Tots procedents d'avis. I a un dels meus gatets... li vaig posar el nom del meu pare, que no el va poder conèixer perquè va morir alguns anys abans que el gatet nasqués.

    Sentimentalisme? Potser si. Potser... una forma d'allargar el vincle familiar?

    petons i llepades nomismàtiques!!!
    Anònim said...
    També tinc 3, però els altres no els recordo. De fet, pel que m'ha explicat el meu pare, abans els noms els triaven els avis (no els pares).
    Petitabruixa said...
    El meu germà i jo també en tenim tres. Un dels del meu germà el va escollir el capellà perquè la mare diu que alguns teníen aquesta prerrogrativa en aquella época.

    Aquí a Andalusia ho segueixen fent. Crec que a Catalunya ja no, no?

    I si, els sé tots però em fa cosa;-)
    Cristina said...
    Per cert, jo tenia 3 noms i un me´l vaig treure perquè no m´agradava. No me l´hagués tret però resulta que per algun error sortia al dni, i a tot arreu.
    ddriver said...
    antoni i raimon son els altres dos en honor als avis,el primer ddriver!!
    ah!!!!9 anys abans va haber hi la millor collita del segle, en ple baby boom
    Rondaire said...
    Doncs jo el dia del bateig no parava de mourem i plorar, i el capellà es va emprenyar i em va posar rondaire i punt.
    I el d.i. diu : Rondaire i Punt.
    Quins collons el capellà !!
    Lluna said...
    Jo també tinc tres noms. El meu primer nom era el de la meva besàvia, que encara vivia quan jo vaig néixer. El segon és el de la meva àvia paterna. I el tercer, el de la meva àvia materna.

    Per sort, la meva besàvia tenia un nom més normal que les meves dues àvies, o ara maleiria els meus pares...

    Si hagués sigut un nen, m'hagués dit Ramon (com dos dels meus tiets: un de part de pare, i un de part de mare), seguit de dos noms d'aquells també d'agafa't (bé, un no, però l'altre...)

    I és que les tradicions... Ara encara es posen 3 noms?
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Ma mare també tenia 3 noms ... uix, però pobreta ho va descobrir quan jo em vaig fer el meu primer DNI (ara sembla que sigui un joc d'aquests en plan "Mi primer cotxe teledirigido"). Clar, després la dona es va posar a investigar i la seva germana gran, que dolentes les germanes grans, li va dir que la cosa anava:

    Nom +
    Nom de la padrina (osease ella) +
    Nom de la patrona del poble

    Ma mare, flipava!!!

    Per cert, jo només tinc un nom, malgrat molta gent es pensi que em dedic Josep Angusties!!! En fi, res a comentar!!!

    Un petó i bon dia per a TuMateixa!
    Anònim said...
    Jo desconec els altres dos noms però tampoc m'importa perque Farlopa m'agrada molt i els meus fills seràn els farlopitos si la Cuca ens acabem posant d'acord !!! jajajajaj Però els teus m'han agradat :))))
    Jo Mateixa said...
    Mare meva que us ha agafat avui??, quants missatges, jorrrrrrrr.

    Cristina: A mi m'agrada moltissim en Serrat, de fet he anat dues vegades a veure'l en concert i molt sovint escolto les seves cançons, saps quines em fan plorar??, la de La Tieta i la de la Guitarra, em poso tonta, tonta i ploranera :-(

    Ulisses: Vaja, però tu per que ets més jovenet i poder on et vas batejar no s'estilava no??, pregunta-ho a la mare, elles sempre recorden el per que de tot :-)

    Mª Antonieta: Ja ho se ja qui et va possar el nom aquest :-( pobre Miquel, en pau descansi (per cert, que saps del Bunyi??, es va casar i te una nena no??, joder macho, per que es fa gran la gent???) Petons princesa, ja saps que jo també t'estimo moooooooolt!!! Per cert, a la Sil al final no l'hi va tocar anar de presidenta de mesa diumenge, bufff, menys mal :-)

    Gatot: El teu nom es un secret entre tu i jo, tranquil :-) Josep Pere Miquel??, son macus tiu, la veritat es que van escollir be per que et podien haver posat Faustiniano Segismundo no?, jejejejejeje

    Pd40: Rajat, jejejejejeje, va home, si total ningu ho llegira :-P

    Petitabruixa: Uiiii que vergonyosa!!!, va dona que no deuen ser tant horribles i si ho son que?, a mucha honra, son els que et van posar i ja està, a qui no l'hi agradi dos pedres :-)

    Cristina: Cony nena ara m'has deixat intrigada...i quin es aquest??, el Pep el sap??, Pep quin es, quin es, quin es!!!!, jejejejejeje

    Ddriver: Ja s'estilava això de posar els noms dels avis o besavis, doncs son molt macus els teus :-)

    Rondaire: Molt be home, Rondaire i punt, si senyor, con dos cojones el capellà, jejejejejejejejeje.

    LLuna: Crec que Ramon tambe entraba en les possibilitats si haguès estat un noi, es a dir Oleguer Ramon Josep o Oleguer Josep Ramon, en honor als avis :-) En quant a si ara es fa o no?? no se, espero que alguna de les noves mames contestion i ens treguin de dubtes :-)

    Pep: Nomes 1???, però a veure Pep, si ets més gran que jo n'hauries de tenir tres com a mínim...que passa, et fa vergonya????? :-P
    Jo Mateixa said...
    Farlopa: Farlopitos????? posa una coletilla...."de nieve" o sigui, Farlopitos de Nieve, no fotis tiu, jajajajajajajajajaja.

    Gràcies per dir que t'agraden, no son els millors que podien haver-m'he posat, però no em desagraden!!!!!!
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Crec que dels 3 teus em quedo amb Meritxell, eh? ;)

    Per cert, si només 1 ... i només sóc dos anyets més gran que tu ... que no sóc del paleolític, tia!!!
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Per cert, la Cris es diu Cristina Maria de Todos los Santos, jejejejejejejejeje

    Un petó, Cris!!! I un altre per la propietària d'això!!!
    Jo Mateixa said...
    Joder Pep, ja se que nomes ens separen dos anys....però pensaba que per aquella època allò era com una mica obligatori, ves, els teus pares van ser més llestos i no es van deixar influenciar per l'església, mola, no??

    Puc fer propostes per posar-t'he dos noms més??? :-P
    Jo Mateixa said...
    No fotis...i es clar, el nom que es va canviar va ser Maria, no??, au, ves, ves, cabra boja!!!!!

    Cris, no l'hi tinguis en compte, es que s'aburreix pobre i en lloc de treballar en el Bloc Frikie va i ve a aqui a dir xorradetes :-P

    Jajajajaja, nino, ara et responc el "emiliu".
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Proposa, proposa, que no sigui dit que jo tallo la teva inventiva ... el que s'ha de sentir ...

    Cris, guapa, no li fotis cas a la TuMateixa ... que es fa gran i ja patina, jejejejejeje!!!
    Anònim said...
    Jo no soc de la collita del 75 i tambe tinc tres nom el principal, Miguel i Antonio, per el pare i el avi matern i patern que tot dos es deien igual.El principal era per el meu padri. De las cançons totas dues versions estan be però em quedo amb Serrat. i parlant de cançons Jo he penjada una almeu post de avui. (Aixo es SPAM).
    Petons i carantonyes.Avui estic Feliç, Molt.
    g! said...
    No hi ha dubte que els del 75 hem estat bona collita, jo vaig nèixer 9 dies avans que la palmés el paco, mira tu, de certa manera vaig ser partícep de la celebració de la seva mort. :-)

    Tema noms ho he tingut més fàcil, deixan a banda que el funcionari de torn em va inscriure com a Gerardo (quins collons!!) per sort rapidament ho tinc com cal, sense la "o". Aixi doncs cap novetat apart de que m'encanta el nom que em van triar.

    El teu està molt bé!!! I meritxell és xulu, com et diuen? Txell? bé no està malament.

    Doncs rés Txell, petonassus!! vaig a fer un cafetó, en vols?
    neus said...
    3 noms tinc i tant! però no te'ls penso dir, ale!
    I, algú sap perquè cullons serveix tot plegat? He tardat temps a agafar-li carinyu al meu, Neus. Bàsicament per les brometes sense gràcia d'alguna gent. I faig esforços per oblidar els altres 2.
    Una tradició catòlica ben absurda, com totes, clar. Espero que el dia que m'esborri de la llista de batejats desapareixin els altres noms.

    Un petonàs guapa!!! Boooooooooooon dia!!
    Jo Mateixa said...
    Pep: Donem una mica de temps i m'els penso si??? :-P

    Striper: Ondia acabo de llegir el teu post...no em diguis que l'has trobat???, s'ha posat en contacte amb tu ja?? t'ha llegit al Bloc??? :-) que contenta estic per tu nen!!!!!!

    G!: Els meus pares van anar d'excurisó a la muntanya a cel.lebrar la mort del "gallegu" amb cava,jejejejejejejeje. M'agrada Meritxell, coi es el meu nom, a l'escola sempre em deien Meri per que totohom era castellà i els costaba dir be el nom.

    A la feina nomes hi ha un company que em diu Txell (i m'encanta Txell eh) i per aqui algunes personetes també em diuen aixi :-)
    Saps, si mai tinc un fill el nom de Gerard m'encanta, sempre m'ha agradat molt :-)
    Pot ser una xocolata desfeta???

    Elur: Nena com t'escaqueijes, jejejeje, ja em vas dir que si escribia d'això no m'els diries pas, vaaaaaaaa tia, por fi, please!!!! per que sou tan vergonyosos????; aixxxxxxxx :-P
    Anònim said...
    Espera que ara haog de caure qui es en Bunyi... :$ qui és??? Jajaja en serio no hi caic...
    Vaig a entregar un curriculum, que molt possiblement ja tingui feina per l'estiu.. si tot va bé serà a qui a bcn i tal... i esta ben pagada i els horaris son millors... quan estigui tot lligat ho comunico!!! Però ara en serio... qui és en bunyi?? AH ostia!!! que ho llegia en anglès jajaja se que esta casat però... nena?? te una filla??? Jo això no ho se però diria que no... que només te una gossa molt juganera :P
    No se....

    Mª Antonieta (www.fotolog.com/heleiaa)
    Jo Mateixa said...
    Antonieta: (No seria millor que possesis el teu nom verdader d'una vegada nena????), joder tia, el Oriol=Bunyol carinyosament anomenta Bunyi, el fill d'en Miquel que en pau descansi...ja??

    Ah doncs de la gosa no en se res, jo pensaba que tenia una nena, no s'habien casat per que ella estaba prenyada???, ai no se, tia, quin marujero no???? :-P

    Que vagi molt be lo del curriculum, ja em tindràs informada!!!!!!!
    Anònim said...
    En el teu blog sempre escriure amb el nom de Mª Antonieta, però bé per la gent que llegeiu això em dic Heleia, i si és amb i no m'he colat... no és Helena i res semblant:P
    I suposo que et deus confondre Meri amb la Julia que és la filla d'una de les filles... que jo sapiga no es van casar de penalti eh que jo sapiga... ja m'informare i et diré algu, ja he entregat el curriculum i ara falta esperar la trucada! Espero que quan ho fagin no estigui en mig d'un examen i que el pugui agafar... Jajaja
    Ale Meli feliç (i si no he posar LA)la maleta fa....
    Un petonet mooooolt fort!!!
    Anònim said...
    Doncs jo tinc quatre ala!! Maria Jesús per la meva mare (no m'agrada gens) i Celsa per la meva tieta (que tampoc pero es mes raro, no?).
    I el meu primer es Paula, que a la meva mare el va sentir pel carrer i li va agradar molt. Si no m'hagués posat Marta (això m'ho ha dit desde que tenia ús de raó i abans i tot). Ara m'agrada el meu nom pero quan era petita era l'única que se'n deia així(ara s'ha posat de moda i totes les nenes es diuen Paula, quines coses).
    De Serrat m'agrada Mediterraneo i tambè la versio cantada en duet amb la Ana Belén
    Anònim said...
    Dels teus tres m'agraden Meritxell i Cecília, pero tambè van amb les persones que coneixes. A l'insti hi havia una tia que es deia Antònia que em queia molt malament i ara quan algu es diu així hi penso....rrrr
    una més said...
    Antonieta: sí, filla, sí... posa't el teu nom real, que és molt millor que l'altre (a més a ella li van tallar el caparró).

    Txell: Ja veus molt macos els del 75, però els del 72 erem més moderns (jo, ni estic batejada!) i sense forant per dur arrecades... quin collons de pares!

    En fi... que tu quins 2 noms m'haguessis triat després del primer??

    A mi m'encanta tant Cecília com Cinta (òbviament).

    A veure si aquest cap de setmana que és més llarg postejo una mica, que ho tinc molt abandonat.

    Per cert, i últim: el teu fillol ja ni se'n recorda de la caiguda; l'endemà ja anava amb la bici amunt i avall. Un petó!
    Joana said...
    Jo també en tinc 3, suposo en honor a les meves àvies....Joaquima i Came...mira què vols que et digui...No ho puc canviar!
    una abraçada!
    Jo Mateixa said...
    Mª Antonieta: I la Julia qui dius que es??, la filla de la Nina o de la Eva??, per que el Jan es filla de la gran que la gran es...jodeeeeeeeeeerrrrr :-P

    CafeAmbLlet: Ondia nena tens raó, jo conec a 6 recents nascudes anomenades Paula, que curió, no??, esteu de moda ves, que hi vols fer :-) Els teus son prou macus nena, no et queixis eh!!!! Per cert, una de les meves tietes es Antònia i no se, sembla que si ho dius en català (possa-hi l'accent) queda més macu el nom, no??

    Una més: Lo teu si que es traumàtic nena, jejejeje, sense forats a les orelles, joder, et recordo que a mi no m'en van fer per que el pare deia que era senyal d'esclavitut, no em vaig fer forats fins als 14 i despres no vaig parar de foradar, jejejejeje. A veure, que es això de la caiguda???? jo no m'entero mai de res joder!!!!!!!!

    Joana: Doncs els teus noms m'agraden molt nena, a la familia teniem un Joaquim, el germà de l'avi i Carme s'en deien la mare de là iaia, la iaia i l'altre tieta :-)
    Anònim said...
    A veure... hi ha el Jan, el Joel i la Júlia, ara de qui es qui no idea... però segueixo dient que em sembla que l'Ori no en te cap...
    Jajaja
    Bé noieta vaig a mirar a veure si em faig algu per dinar... i a estudiar TOOOOTAAAA la tarda jajaja
    Un petonàs inmens!!!!
    David JB said...
    Que jo sàpiga, aquí la gent pot tenir més d'un nom, com només un, però en general crec que no hi ha cap imposició, els meus avis tenien noms simples, les meves ties tenen nom simple, alguns cosins tenen nom doble, però d'altres simple, el meu germà el té doble, però jo el tinc simple, és a dir, que almenys per aquí, aquest costum o no es portava o directament no existia.
    the silver blue sea said...
    Jo només en tinc un de nom. A la meva família es veu que hi va haver guerra de guerrilles quan jo vaig néixer per la qüestió del nom. Al final la meva mare em va posar el que ella va voler i el va pensar pocs minuts abans. Sempre m'ha explicat que la primera vegada que el va sentir va ser a la ràdio, en una entrevista que li feien a una cantant d'aquells anys que se'n dèia. De petita, era la única de tota l'escola que duia aquest nom i això va fer que sempre m'anomenessin pel nom i no pel cognom com era costum al món escolar d'aleshores. Ella volia un nom que no es pugués traduïr al català ni al castellà, canviant-ne l'ortografia, i que no es pugués partir ni fer-ne diminutius ni mitges tintes. Un nom senzill, curt, i fàcil de dir, llegir i recordar. Crec que ho va aconseguir. Ara, he de començar a triar noms jo també Txell, i ja estem fent llistes i pensant'hi. El criteri serà el mateix segurament.
    Un petonet, maca!
    Metamorfosi said...
    Jo sé que tinc tres noms (o més ben dit quatre, perquè el primer és compost, encara que els amics em coneixen pel meu nom simplificat). Els altres dos no els sé: la mare no els recorda i ja no tinc avis ni àvies que m'ho puguin dir. Sí que m'han dit que el tercer acostumava a ser el nom de la mare del capellà d'aquella parròquia on em van batejar, però no ho sé amb certesa.

    Sempre he pensat que un dia faria una excursió al meu poble natal, a veure si els puc descobrir. Si els acabo sabent ja te'ls faré saber.

    Un petonàs!
    Ferran Porta said...
    El meu nom és simple, senzill com jo mateix ;-) Parlant de tot, ahir va ser el meu sant, però m'ho va recordar una amiga!
    Jo Mateixa said...
    Mª Antonieta: en aquella familia se folla eh!!!!, jejejejejejeje, vale, val, informe't de qui es fill cada un i ja m'ho diràs...per St. Joan :-S

    David: No menteixis tiu, tu tens dos noms, David/Lapri o Lapri/David, jejejejejejeje.

    The Silver blue Sea: Doncs el teu únic nom es molt macu, ja ho saps :-) recordo, recordo que heu de triar nom, quines ganes no de que ja estigui per aqui????? :-)

    Meta: Doncs ja saps que toca, excursió cap a les teves arrels i a informar-t'he de todo, todo i todo!!!!!!!!

    En Ferran: Ondia es veritat!!!!, abans he felicitat a en ferran d'ERC Sant Boi però no he pensat en tu i en el meu cosi que també s'en diu!!!!!!, quin cap per deu, MOLTES FELICITATS!!!!!!!!!!!!!
    Anònim said...
    A mi no hem van batejar, per tan tinc un nom, només, Ariadna, perquè? perquè quan vaig neixer era obligatori posar-los en castellà i els meus pares van canviar el que tenien pensat (que era Agnès, per tan INés)i van buscar-ne un que no és pogues traduir... Si hagués sigut nen m'hauria dit Oriol...

    Els teus tres noms no est`s tan malament, però meritxell dels tres es el que m'agrada més.. (Cinta el que menys)...

    Bon dia; petonssss
    Anònim said...
    Per cert veig que això dels forats a les orelles no m'ha passat a mi només? A mi tampoc no hem van fer forats quan vaig neixer "no vull que vagi marcada com una vaca!!!" Això es veu que es el que va dir el meu pare...quan en tenia 14 me'ls hem vaig fer els primers i he anat fen...ara en tinc 6 (amb pircing inclos..)no cal que t'expliqui quina cara va posar el meu pare quan vaig començar a foradar... :)

    (per cert el 73 és el millor any ;P )...
    Jo Mateixa said...
    Mama del Pol: Primer....el 75 es el millor any i punt :-P

    Es que no se per que batejen a la canalla, nomes per si despres es volen casa per l'esglèsia, no?; doncs llavors que s'esperin a que els nanos tinguin paraula propia i puguin escollir que volen fer, vamos, dic jo.

    El teu nom es molt macu, son com a molt personal, molt intim, m'agrada molt però això ja ho sabies oi??? :-)

    En quant als forats de les orelles...ja faré un post ja, que els meus tenen tela, jejejejejejejejeje.
    Anònim said...
    Si si a veure aquest forats!!!

    Jo també penso que aquestes coses del tema bateig (lo religios vull dir...) millor les triin quan siguin grans...

    Una abraçada...
    Bon dinar..
    Adam said...
    lo de cinta.... tindràs origen a les terres de l'ebre?
    Jo Mateixa said...
    Mama del Pol: Que vols nena...que em faci fotos als forats de les orelles???, aixxxx, es que em demaneu cada cosa que tela marinera eh!!!!!! :-P

    Roquet: Benvingut!!!! la familia per part de la Cinta no se ven bé d'on eren, el que si es que tenim familia a la Senia i algun que altre despenjat a l'Argentina, la resta tots son d'aqui....crec :-S
    tikis said...
    He arribat aquí de casualitat i fent una ullada m’he trobat amb aquest post, i m’ha fet molta gràcia llegir els teus tres noms perquè coincidim amb un!
    Sóc del 85 i quan em van batejar encara posaven això dels 3 noms, total que els dos que em va afegir van ser Roser i Cinta; el primer perquè li agradava al meu pare i Cinta perquè es com es deia la meva besàvia.

    Sempre ho he trobat molt curiós això dels 3 noms!
    Jo Mateixa said...
    Tikis: Doncs benvinguda!!!!! m'enalegro de que hagis passat per aqui i m'hagis comentat, pots venir-hi sempre que vulguis!!!!

    Es curiós aixo dels noms, oi? m'agraden molt els teus dos últims noms...quin es el primer???? :-)

    Un petonet!!!!

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column