100% Ateneu Santboià. Avui toca


Sense amada i sense amic
queda oculta l’elegia.
Si la deia, si la dic
quina vida l’oiria.

Vet aquí una alzina dura;
si li deia mon lament.
El començ amb veu obscura.
Ella escolta sols el vent.

Prenc el ca d’aire fidel;
si li deia l’elegia.
Ell als peus se m’adormia:
no vol ser més que fidel.

L’aigua clara del torrent
passa i fuig. Si m’escoltava.
Mor la veu dins la veu brava
del doll d’aigua furient.

Sol me trobo, sol la dic,
cerco, trèmul, la paraula.
Cal només rendir la faula:
«Sense amada i sense amic...»

Joaquim FOLGUERA, Poesies completes, Ed. Selecta, Barcelona, 1951

*************************************************************************

Per que no ens rendim, per que la lluita continua, per que creiem que l'Ateneu es del Poble i hem de continuar lluitant, mantenim la Campanya 100% Ateneu Santboià que va impulsar en el seu moment la Lourdes Escardivol i us demanem que ens ajudeu, adheriu-vos-hi, per el be de l'Ateneu i per el be de Sant Boi!!!!!!!

9 Comments:

  1. Joana said...
    La tardor convida a llegir-ne...de poesia.Ja ensumem la llar de foc!
    bona nit...avui vaig tard!
    i sóc de les primeres en comentar ;)
    Que descansis wapa!
    Striper said...
    Una poesia preciosa si pòts pasa per casa meva.
    Abogadaenbcn said...
    Molt maca! (ostres, més o menys el mateix comentari que he deixat a la Joana, qué original).
    LlunA said...
    mmmmm quines paraules...un momentet de calma que la poesia sempre va bé!
    :) Petonets
    menxu said...
    Cullo que xula!
    Jo Mateixa said...
    Gràcies a tots Joana, Striper, Abogada en BCN, LLuna i Menxu per els vostres comentaris, però be ja sabeu que el poema no es meu, tant de bo jo fos capaç d'escriure coses així (per molt sentiment que hi poses no em sortiria res semblant)

    :-)
    zel said...
    Preciosa poesia, Txell...preciosa..i l'entenc!!!!
    jejeje i no sóc homo, sóc hetero o no sóc, que ja no ho sé...He rigut molt amb el post anterior!!!
    Gràcies per recordar-te sempre de passar...jo aquests dies puc poc, però ho provo, és que noia, tinc uns catacracs que riute'n tu de la borsa...Jejejeje, no tinc ni un euro estalviat, si me'n regalen 100.000, què en faré????

    Petons princesa del patufu!!!!
    Núr said...
    Òstia... és que jo, de poesia, no estic pas acostumada a llegir-ne! Sembla bunika, prò no n'entenc el significat...


    aix...
    Jo Mateixa said...
    Mira Zel, jo vaig anar a la Caixa l'altre dia a buscar els meus 100.000 euros i saps...em van dir que no, que a mi no em tocaven....quina injusticia per déu :-S

    Petonets cuca dolça!!!!!

    Aixxx Núr, si jo te contará el seu significat.... :-O

    Petonets carinyitu!!!! :-P

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column