La Tita Macabea


Avui he tingut el gran honor de conèixer a fons a un ésser d’aquells que mai voldries conèixer, no per res, si no per que si jo ja soc frikie ella ho es mil vegades més.

La Tita Macabea deu ser cosina germana de la Xarel 10 de La Campos, bàsicament per el nom ho dic, quina ràbia l’hi tinc a La Campos i a la Terelu...que fa aquesta noia a la vida??, de que treballa?, es com la Rociito, que tota la vida ha viscut de la renda de sa mare i del torero i ara que l’han dinyat, be, la mare, el torero no que encara te alguna corrida que altre, no es sap guanyar les garrofes.

A lo que anàvem, la Tita Macabea es veu que es una institució al SB1, autobús interurbà de Sant Boi, podria ser perfectament la típica iaia gitana, aquella dona amb els cabells blanquinosos i monyo, ronda els 80 anys i te una dentadura postissa que va per lliure, com en Messi avui, que no vegis quin partit a fotut el paio, que diu que en Ronadinho se’n va al Chelsea??, que lástima pero adios, me despido de ti y me voy....

Així no acabaré mai d’explicar-vos qui es la Tita Macabea, doncs aquesta dona puja cada matí al bus i es baralla amb el jovent per que la deixi seure, avui mateix, que s’ha barallat amb una xavaleta de 60 i pico d’anys per que no la deixava seure i clar, la de 60 i picu l’hi ha muntat el pollo de muy senyor mio, al final les dues s’han assegut juntes desprès de que dos nengs s’aixequessin del seient, això si, ho han fet per que la noia que va amb mi al bus i jo ens els hem mirat amb cara de o te levantas o te meto dos yoyas...que se n’ha fet del Yoyas???

La Tita Macabea beu alcohol, molt, i de bon mati fot un tufu a carajillo de rom que faria caure a qualsevol d’aquells que fan alpinisme a l’Everest, patapam, de cul a terra caurien si l’hi sentissin l’alè, però es una dona entranyable. Nomes una vegada l’he sentida parlar, avui i ha estat per liar-la amb la joveneta de 60 i picu d’anys...be, poder menteixo, poder el primer dia que la vaig sentir parlar, amb aquela gràcia que la caracteritza, va ser el dia que em va clavar el colze a la parada del bus per tal d’evitar que l’hi tragués el lloc per seure, val a dir que era un festiu i només hi anàvem ella i jo al bus...i en la soledat del moment un peterronet se l’hi va escapar i llavors si, llavors la vaig sentir parlar i va dir:

Que puerca es esta juventud, que todo lo hecha por el culo.

Geni i figura la Tita Macabea, per cert, es diu Maria (això ho he sentit avui), però es veu que lo del Macabea l’hi ve de la seva falera per els vins, que ella de jove era corista, amb un tipaso d’aquells que trenca motllos, llàstima que ara de tipaso no en te res, 200 kilos en canal, amb ferum i males llengües, ella sempre serà la Tita Macabea, però collons, com canvia la gent!!!!!

Cançó dedicada a un que diu que es casa ...avui només un enllaç en tot el post eh :-P (l'escoltava mentre llegia el teu post anunciant-ho i es clar, la combinació d'emocions em va fer plorar)

Resultat del partit del Barça d’avui, 4-1 contra el Saragossa...on diu que està en Ronaldinho??




22 Comments:

  1. Anònim said...
    Ho sento Txell, no m'he n'he pogut estar i he votat la tercera opció, jajajajajaja.

    Ei que estan be les enquestes eh, però no se, que en fas desprès, les analitzes profundament, en treus algu de bo???

    Podries fer un post sobre el teu analisis de les enquetes fetes, no se eh, nomes es una idea.

    Petons guapa!!!!

    Jordi
    alatrencada said...
    M'encanten aquests personatges del carrer tipus Tita Macabea. Donen pedigree a un barri o a una ciutat. Mai se sap com acabarem qualsevol de nosaltres...

    És meravellós ser freaki. Hi ha massa gent "normal". Apunteu-vos tots al club dels bitxos raros.
    Anònim said...
    Caray quin personatje la Macabea,per escriure un llibre segur despres et queixas del transport public pero en elfons las vivencias socials segur que moltes vegades tenan emocio.
    Txell said...
    Txell, aquí també en tenim de Tites Macabeas, i de Titus Xarel 10, encara més.

    Saps què????????? Que el Yoyas es dedica a escriure poemes, tia!
    Sí, sí! Tal com ho sents!

    Ara... segueix igual de fatxa!
    Jo Mateixa said...
    Jordi: Benvingut siguis!!!!, doncs la veritat es que no en faig absolutament res de les enquestes, me les miro i intento analitzar interiorment el per que heu contestat el que heu contestat, però res més.

    En quant a fer un post sobre això...home, tu creus que realment cal???, jajajajajajaja.

    Alatrencada: Ondia tu, espero no acabar com a La Tita Macabea, que et ben juru que hi ha matins que pot ser molt desagradable, s'uneix la olor d'alcohol amb la de suat i es un còctel bastant explossiu :-S

    Coincideixo amb tu, hauriam de muntar una plataforma profrikie, ser normal no està de moda ja!!!! :-)

    Petons guapissima!!!!!!!

    Striper: Ui si, una emocio que t'hi cagues por las patas abajo, jajajajajaja, no , no va en serio, si que hi ha cada cosa que es per escriure un llibre, però no crec que ho faci pas jo, no tindria traça per descriure segons quins moments, segons quines persones, segons quins sentiments em transmetin.

    Petonets guapu!!!!

    Txell: Buenuuuu, menys mal que el meu poble no es l'únic que te gent fatxa i frikie, es un grandissim consol!!!!! :-)

    Poemes...el Yoyas...estem parlant del mateix paio???, que fort, que fort, que fort!!!!

    Petonets bonica i que passis molt bon dia!!!!!!
    rosa said...
    que guay les enquestes,però calen?
    jaja.
    m'encanta el regust que té la tia Macabea, això se'n diu llegenda d'un poble.Hauries d'anar a l'ajuntament per tal de proposar de fer-li un homenatge,o un carrer,o una plaça,o fins i tot una línea d'atobús.
    un petonàs
    g! said...
    Ostres! m'has tocat la fibra amb la canço, gràcies guapissima.

    Referent a la Tita Macabea, pel que sembla són d'aquelles persones que el dia que no pugi al bus la trobareu a faltar. Tot un personatge pel que expliques i puc dir que si la veig que s'ha m'acosta estaria molt acollonit pensant a veure quina en fa avui.

    Que vagi molt bé maca!
    Jobove - Reus said...
    de titas macabeas en trobem moltes per Barcelona, que a mes a mes criden com a descosides, i és que la soletat és el mal de les grans ciutats

    salutacions des de Reus
    Anònim said...
    Jajaja!!! quin personatge!!!
    És la Monyos de Sant Boi, no????
    Petonets guapi!!!
    Jo Mateixa said...
    Rosa: No et pensi que ja ho havia rumiat i a la noia que anem en bus l'hi ho he comentat, jejejejeje.

    Petonets!!!!

    G!: Aixxxx que guapu que es ell per déu!!!! :-) Si que es cert que la trobarem a faltar si, però tampoc tant eh, jejejejejeje.

    Té la mà maria: Doncs si que es trist si, de totes maneres ella diu que te molts fills i que tots estàn molt per ella, per que segons ella de jove era molt guapa (no ho dubto pas), tenia molts pretendents i no sabia que eren els condons en el seu temps :-P

    CafeAmbLlet: Podriem dir que si nena, jejejejeje. Petonets bonica!!!!!
    Nosotras mismas said...
    Quin caracter aquesta Tita Macabea.

    Petons.
    Herois said...
    Al lloro, que una falera pels vins tant macabea pot pujar al cap :-)

    http://gransherois.blogspot.com/
    Clint said...
    Txell et noto un pèl esverada...serà això del Ramadà?

    Ara de frikis d'aquests, n'hi ha a tots els pobles!

    Aquest migdia, pensant en tu he posat el dial 19 (sí...shttt!) i saps, no he entès res del que deien! en quin idioma parlen? ...ràpidament cap al 64 a veure todos contra el chef!

    Petons!
    Puji said...
    Jo conec un tito Macabeo que quan hi parles a menys de tres metres et piquen els ulls de l'atmósfera d'anís.
    Mauro S.G. said...
    Al meu barri, de les "cleques" sempre n'hem dit "yeyas" i no "yoyas".

    Em feia molta ràbia al principi quan aquell paio pervertia l'idioma d'aquella manera... :-/
    Boira said...
    jajajajaj, quins elements que teniu al teu poble!! Que bó! Em sembla que a tot arreu n'hi ha d'aquests...

    Petonets!
    Anònim said...
    Ostres quina feinada que tindré per posar-me al dia amb el teu bloc, no pares mai tu eh!!!!

    Felicitats per el premi, que per cert, ja saps de que va???

    Jo ja he tornat i miraré d'anar passant per veure com tens les obres, que quasi deus haver acabat per el que he anat llegint :-)

    Un peto gran guapa!!!!
    Jo Mateixa said...
    Nosotras mismas: Déu ni do noia, déu ni do, jejejejeje. Petons!!!!

    Eduard: Jajajajajajaja, ja l'hi faré saber de part teva :-P

    Clint: Quin gran honor que hagis pensat en mi, encara que sigui per que has vist la fricada de Gran Hermano, jejejeje. Si que es cert si, sobretot en Fleky, que nomès sap dia joder colega, tio, joder otis tio colega :-S

    Esverada, jo, per el Ramadà??, no pas :-P

    Puji: Buffff, quin asc més gran no??? :-P

    Mauro s.g.: es que aquest paio feia molta ràbiaaaaaaa, benvingut!!!!!

    Boira: Començent per mi no ho saps prou be, jejejejejeje.

    Mandarinada contraproduent: Bentornada maca, com han anat les vacances????????

    No noia no, jo no paro mai, jejejejeje, i del premi doncs moltes gràcies, però encara desconec el per que :-(
    LlunA said...
    jajajaj gracies per aquesta historia...increible!!! si es que en aquest mon n´hi ha de tot...som bitxets rarots les persones...
    Jo Mateixa said...
    LLuna: Ai nineta, si yo te contará, en tinc moltes de peripècies amb el Transport Públic i es que una hora en bus, tren i metro dona per fer un llibre, no si al final m'ho creure que en uc fer un només amb les meves aventures :-P

    Petons guapa!!!!
    Terra said...
    Déu n'hi do amb la Tita...
    M'ha encantat la cancó! More than words..quins records..
    Jo Mateixa said...
    Terra: Amb aquesta cançó de fons he viscut moltes coses i molt diferents, imagine't quins records per mi :-)

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column