El món de la Mafalda

Molts de vosaltres no heu sentir parlar mai d’ella i menys dels seu escriptor - dibuixant, ella es la Mafalda i ell en Quino.

Els pares tenen la col·lecció sencera de les tires de la Mafalda que en Quino va començar a publicar l’any 1964. Son 10 llibrets rectangulars, de diferents colors i en ells es plasma la vida de la Mafalda, els seus pares, els seus amics i els seu germanet petit.

Qui es Mafalda?

Mafalda te 6 anys i es preocupa per tot el que passa al món, ho fa mitjançant les noticies de la radio o de la televisió, però sempre amb l’esperança que, algun dia, tot s’arregli i s’aconsegueixi la pau mundial. La Mafalda odia la sopa, com molt crios i això porta grans baralles amb la seva mare.


Te una colla d’amics, cada un amb una particularitat especial:

Felipe: Es el més gran del grup, es molt tímid i sempre viu angoixat pensant i desitjant que l’escola es destrueixi. Es un pessimista de la hòstia.


Manolito: Es el fill de l’amo d’un supermercat, viu per fer diners i muntar el seu propi supermercat. Culturalment es un negat, i odia a la Susanita per els insults que rep constantment sobre la seva classe social.



Susanita: La seva raó de ser es casar-se amb un milionari i tenir molts i molts fills, es egocèntrica al 100% i dedica el seu temps lliure a criticar a en Manolito.



Miguelito: Sense tenir en conte al germà de la Mafalda, ell es el petit del grup, es innocent i es porta be amb tothom, al costat de Mafalda aprendre moltes coses de la vida i això sorprendrà a la Mafalda, doncs la ingenuïtat que transmet es esgotadora...de vegades.



Libertad: Es la última en incorporar-se al grup, es...normal, senzilla i així vol que siguin els altres, es una Mafalda en miniatura, dons es molt baixeta.


Guille: Es el germà petit de la Mafalda i per això apareix molt poques vegades amb la resta del grup, quasi ve sempre surt amb la Mafaddita, com l’hi diu ell. Es ingenu, poder per la seva curta edat i el fet que si l’hi agradi la sopa el portarà a tenir greus enfrontaments amb sa germana.


Pare i Mare de la Mafalda: No es coneix el nom del pare, la mare es diu Raquel i es una dona de la seva casa, el pare fa d’agent d’assegurances. La mare de Mafalda va deixar d’estudiar per casar-se amb el pare de la nena, cosa que Mafalda sempre l’hi recrimina. Les baralles son constants entre mare i filla quant hi ha un plat de sopa damunt la taula.

Si esteu interessats en saber més, podeu accedir a aquest
enllaç.

Actualització feta a les 20:13....ara he vist que no podeu obrir les tires per fer-les més grans, ho sento, aneu directament a l'enllaç que us he posat a sobre o be busqueu al Google, tindreu moltes tires d'en Quino sobre la Mafalda i el seu món.

15 Comments:

  1. neus said...
    aiiiiiiiiiiiiiiiii... una de les meves grans debilitats sudamericanes, la Mafalda!!!! Tenia tots els llibrets... i es van perdre, encara no sé com... i de gran que me'ls vaig comprar.
    Ara he tornat a començar la col.lecció.

    Enamorada em tenen en Miguelito i en Guille, a part d'ella, clar, que quan vaig descobrir que es tornava boja amb els Beatles encara la vaig estimar més!!!!

    Quin gran mestre Quino!!!!


    Petons i moltes gràcies, petita. Com he rigut amb les tires!!!
    Anònim said...
    Elur: Doncs a l'any 1989 es va publicar un molt bon llibre que es diu MAFALDA INÉDITA, i hi apreixen les tires que mai es van publicar, si tens l'oportunitat (poder ja el tens, no ho se) d'aconseguir-l'ho te'l recomano, es collonut!!!!

    En Quino es tot un artista i ha fet moles col.laboracions amb diaris penjant tires d'altres personatges, un gran dibuixant!!!

    Petons guapa!!!!!!!!!!
    euria said...
    Algún cop m'ha caigut a les mans alguna tira de la Mafalda i m'ha agradat bastant, tot i que potser no és dels còmics que més he seguit.
    Ara, que començar el dia mirant les noticies i analitzant el món...a mi em fa agafar mala llet :))))
    Cristina said...
    M´encanta. Tinc un calendari del 2007 amb les seves tires i és genial. Diu moltes veritats. És que tot el que vingui d´Argentina m´agrada, Mafalda, Maitena, Leonardo Sbaraglia (mmmmmmm). Petons guapa!
    Anònim said...
    A casa corrien tots els 'llibrets rectangulars' ;)
    És genial!
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Nenaaaaa, molt interessant!!! Collons però una mica més i hi deixo la vista ... què dic hi deixo ... si ja l'he deixada!!! jejejejej

    Que tinguis una molt bona setmana i un enorrrrrrrme dia!

    Petonets
    Anònim said...
    Euria: Jo fa anys que ho faig, mentre em vesteixo a la meva habitació em poso la tele i veig les noticies de TV3, més que res per si resulta que el Govern ha donat festa a tot el pais i jo, tonta de mi, vaig a pencar sense saber-ho, jajajajajajajajaja.

    Cristina: Em quedo amb en Leonardo, jejejejejeje. A mi també m'agraden molts les coses que venen d'argentina, menys els argentins, que son molt empalagosos, jajajajajajaja, es broma eh, que tinc amics argentins als que m'estimo moltissim!!!!!

    Pd40: Poz zi, es genial, genial!!!! Els nostres llibrets rectangulars estan fets caldo els pobres, per això al pare per reis de fa uns anys l'hi vam comprar el Mafalda indèdita, que son tires que mai s'han publicat, aixi deixem descansar els altres llibres, jejejejeje.

    Pep: Ho sento nino!!!!!, qu eno has llegut la última actualització??, ja posava que m'enavia adonat de que les fotos no les podieu veure com calien, per això us aconcellaba que anessiu directament a l'enllaç que us he posat. Aixxxxxxx, que se t'ha d'explicar tot eh!!!!, jajajajajajajajaja.

    BON DIA A TOTHOM!!!!!!!!!!!
    Anònim said...
    Bon diaaaa!!
    Jo no he tingut mai cap dels llibrets, però a l'escola de petita, recordo que en soliem llegir algunes tires ;)
    Metamorfosi said...
    Les tires de la Mafalda són genials i les seves reflexions són per treure's el barret.
    Un còmic per pensar i obrir els ulls.

    Petons guapíssima!
    Alepsi said...
    Jo també tinc molts llibres!!! Jajajaja! La vaig començar a llegir de molt petita (igual tenia 7 o 8 anys) a casa de mes cosines... i m'encanta!!!!!!! Jejejejeje!
    Clint said...
    Jo tinc molt bon record d'aquest llibres allargats...
    David JB said...
    Jo n'he llegit poc de Mafalda, sé que existia, però res més, ja veus.
    Agnès said...
    Són genials... recordo aquests llibres allargats de colors de casa els meus avis (revords amb regust de diumenge a la tarda i pa amb formatge)

    Eren especialment bones les tires en que la Mafalda estava a l'espera del nou germanet. Si algu pot recuperar algun d'aquests volums (que ara deuen ser peces de museu) us ho recomano!!
    Anònim said...
    A TOTS: Doncs us els recomano als que no l'heu llegit i us el recomano als que ja els heu llegit que els repasseu, les ides de Mafalda davant de les misèries del món poden ser, ben probablament, el pan nuestro de cada dia :-)

    Perdoneu que no m'enrolli gairé, fa 1/2 hora que he arribat a casa. En el post que escriure d'aqui una estona us explico COM M'HA ANAT EL DIA A L'HOSPITAL :-(
    Anònim said...
    Ostreees, els meus pares també en tenen la col·lecció completa! Recordo llegint-la de ben petita i no entenia res!!

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column