Quin sacrifici pobre home...idiota!!!!!


L'australià Jeffrey Lee no perd ni un segon del seu temps pensant en l'elevadíssim valor de l'urani, malgrat que la cotització d'aquest metall podria convertir-lo en un dels homes més rics del món. I és que la firma energètica francesa Areva està disposada a pagar més de 5.000 milions de dòlars (uns 3.650 milions d'euros) per extreure 14.000 tones d'urani d'un terreny propietat de Lee, segons informa el diari Sydney Morning Herald.

Lee és membre del clan Djok i el principal responsable d'un dipòsit d'urani de Koongarra. Ell assegura que mai accedirà a les pretensions de les empreses que l'assetgen. "Hi ha llocs sagrats, especials que estan sota la meva responsabilitat. No estic interessat en les ofertes de l'home blanc. No m'importen els diners, ja tinc una feina i puc anar a pescar i caçar. Això és tot el que necessito", afirma l'home, de 36 anys.

Sotmès a una gran pressió

Estic sotmès a una gran pressió i durant molt temps no he volgut parlar ni pensar en Koongarra. "Però ara vull parlar públicament sobre això perquè tinc por pel futur de les meves terres", ha dit. "He après tot el que sé a l'ombra de la meva àvia. Vaig sentir totes les històries i vaig aprendre tot el que tenia a veure amb aquesta terra, i ara desitjo transmetre-ho als meus fills", ha subratllat al rotatiu australià.

Areva pretén extreure urani en la seva explotació de 12,5 quilòmetres de superfície, aprofitant el gran increment del preu de l'urani al mercat internacional. Però la negativa de Lee afegeix una gran pressió al Govern Federal per incorporar aquestes terres al Parc Nacional de Kakadu, cosa que faria canviar-ne l'estatus i passaria a ser un territori protegit. L'opinió pública segueix el cas amb gran expectació.

El futur relleu

El Govern de Howard ha mantingut sempre que no aprovaria la creació de cap mina nova al territori sense el consentiment dels amos de les terres. L'Executiu va traslladar a la Unesco que facilitaria la integració de les terres al parc de Kakadu si així ho sol·licitaven els propietaris.

Lee, que treballa com a guardaboscos a Kakadu, ha declarat que si Koongarra forma part d'aquest territori ell respirarà tranquil. "Així, les lleis, els costums, els arbres, les plantes i l'aigua d'aquest lloc continuaran igual que quan em va ser traspassada la responsabilitat de tenir-ne cura per part del meu pare i el meu avi", ha declarat. El que no té tan clar és a qui traspassarà el relleu per defensar aquest territori: Lee és solter i no té cap fill. "És una cosa sobre la qual encara he de reflexionar," es limita a dir.


21 Comments:

  1. Jo Mateixa said...
    Perdo...les dades han estat estretes del Periòdico de Catalunya.
    g! said...
    Just avui he llegit la mateixa noticia...i és que la vida és més senzilla dels que ens pensem :-)
    Jo Mateixa said...
    G!: Es que la noticia es d'avui :-P
    Anònim said...
    Una dem,ostracio que afortunadament per molta gent hi han coses mes importants que els diners,i que no calen per ser feliç.
    un bravo per el Lee Jeffrey.
    Per cert no entenc lo de idiota!!!!!
    escursó said...
    Idiota ?

    A aquest paio la humanitat li hauria de fer un monument!!!

    La seva integritat no es pot corrompre per valors monetaris de la societat occidental...

    M'ha estranyat el teu comentari!

    Aborigen Australia havia d'esser..
    Jeffrey you rock!!
    ddriver said...
    jo lamentablement discrepo i molt aquet tio es un imbecil,un idiota,un subnormal...un exemple,que es el que l hi acabara pasant a aquet idiota;
    A Arenys de mar,a sota el pont de l autopista,hi ha una caseta,que es d un mecanic.
    Quan van ampliar l autopista de Mataro l hi oferien 75 millons de les antigues pesetes,15 anys despres encara no ho val aixo.
    Per els seus collons no es construia l autopista,al final l autopista arriba a Tordera,la seva casa esta sense veure el sol desde aleshores i mai mes va veure un duro,la dona se l hi va separar per tronat,els fills no l hi parlan i avui en dia es un desgraciat.
    Aquet idiota l hi pasara el mateix,quan hi ha diners per el mitg l administracio te una extranya atraccio cap el poderos,casualitat?i acaba fent el que el poderos vol,i l idiota queda humiliat,sense un duro i amb un diploma de greenpeace.
    Lamentablement el mon es aixi,i aixi ens toca viure...
    Sento el rotllo pero aquet com segueixi aixi ...les coses que l hi va dir la iaia l hi serviran per subsistir en el pam de terreny que l hi deixin,si l hi deixen es clar,perque amb tant de caler..a vegades un trist accident amb un tractor o una mort subtada... i tant be que estava,no ho hauria dit mai,ai pobre(aixo diran els veins)
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Aquí està Txellalunya Informació, de nou, per tots nosaltres, jejejejeje.

    De la notícia res a comentar ... però la cançó ... la recordo de un anunci fa moooolts anys de Caixa Catalunya (la caixaaaa de tooooots) d'una parella que buscava pis ... suposo que deuria ser d'una hipoteca ...

    Ara als anuncis d'hipoteques haurien de cantar Los Toreros Muertos ... o alguna cosa així perquè als preus que van

    Un fort petó per tu mateixa!!!
    Clint said...
    Sort del teu primer comentari! jajaja mentre anava llegint no podia deixar de pensar què feies llegint el Sydney morning herald!

    Jo estic amb el Lee, que segur segur ha vist poltergeist! segons quin terreny millor no tocar-lo, per si de cas!
    Puji said...
    Quan vagi a Kakadu li donaré records!
    Jo Mateixa said...
    Striper: Buenu, si tu ho dius...lo de idiota ho deia per deixar d'aprofitar els 3.650 milions d'euros que l'hi anaven a donar :-S

    Escursó: Et dic el mateix que a l'Striper...si tu ho dius :-P

    Ddriver: Oleiiiiii, si senyor, qui dona més adjectius despectius per el senyor australià???? :-P

    Pep: Per que els teus comentaris en aquest Bloc no acostumen a tenir res a veure amb el post en concret???, serà que et faig pensar més del compte??, juasjuasjuasjuasjuasjuas :-P

    Clint: Jo llegeixo el Herald Tribune nen, a banda del ADN i el Cosmopolitan, of course, jejejejejejej :-P

    Puji: Tu si que tens sort bandarra!!!!!!! :-P, quant marxes????
    Anònim said...
    Las pelas son necesaries, i si las tens pots fer moltes coses, com el Striper, iots,limusines i mes ja vereu,propensas que tenir molts centims es sinonim de felicitat,posiblement pots ofegar las fustracions i la infelicitat,en restaurants cars, luxes, peró tot aixo tambe cansa, mira en el viatge del striper a Roma, tu creus que lse ho va pasar bé per el derroche monetari, o per altres cosas, el centims ajudan pero no ho son tot. Eh que a mi ja m'agradaria agafar uns quants de cales que tothom tenim hipotecas i histories,Uf ja m'enrrollat masa,
    Petons,
    Andrea ....de acà y de allà said...
    Bueno....yo no se..creo que pobre va derecho una muerte prematua, porke con tanto dinero, lo van a desaprecer del mapa..yo vendería y con esta pasta que me dan elijo otro lugar que necesite protección y hago mi propia reserva.. enf in..es un dilema jaja tener o tener..
    Anònim said...
    Doncs no sé.... que no extreguin tant urani i li donin menys diners, que així i tot tela marinera!!!! que no ha sentit parlar del desenvolupament sostenible de la Mayol??? jajaja!!!
    I que diu dels fills??? es pensa que per tenir fills aquests li sortiran com vulgui??? i si li surt informàtic??? o pitjor, historiador!!! I per què ha de ser home??? que una dona no farà la feina igual de bé??? eh eh eh???
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Jo crec que em fas pensar en altres coses ... a mes, ja veus el meu blog, jo es disperso molt sovint, jejejejeje.

    La cançó és maca, ara l'estic sentint ... mola!

    PD: Tampoc ara te'm facis la xula, que no ets el Punset, tu, eh? eh? eh?
    Anònim said...
    Ei Striper, que jo m'ho he passat molt bé a Roma perque anava amb tu!!! i no en limusines/iots/jets/ etc....
    En el pròxim anem en plan motxilleros i apa!!!
    Jo Mateixa said...
    Striper: Avui estàs que te sales amb els comentaris eh, jejejejejeje.

    Andrea: Com be dius ja cal que s'amagui sota les pedres aquest paio, jo pillava els cuartos i alà... a cascar-la por ahi :-P

    CafeAmbLlet: Uiii nenaaaa, t'ha sortit la vena política que portes dins eh??, jejejejejeje.

    Pep: I en que et faig pensar quant em llegeixes?? :-P

    CafeAmbLlet: Aqui jo ja no hi entro, clar, com que a mi no m'hi vau convidar a Roma :-( buaaaaaaaaaaa
    Anònim said...
    Es que es veritat, tampoc cal ser tant intransigent, no???
    que no vol que extreguin 14.000 tones?? que n'extreguin 14. Que no vol que li donin 3650 milions d'euros?? que m'els donin a mi que ja veuran que bé que els inverteixo...
    Roma era pels dos solets però al pròxim hi anem tots tres i amb qui s'hi vulgui afegir!!! a veure quina em liem!!!
    Anònim said...
    el sopar del mileni s'ha anul·lat, snif snif...
    com el teu germà no vingui a la fundi i pregunti per la cafeambllet o vagi al office a dinar entre 2 i 3....
    Jo Mateixa said...
    CafeAmbLlet: Coi tia, si que ets llesta tu, jo vaig veure la noticia abans, o sigui que els 3.650 milions d'euros son per mi!!!!!!! :-P

    Si, si, ja se que volieu estar solets l'Striper i tu :-O

    Ondia i com es que s'ha anul.lat el sopar aquest???, be, doncs ja l'hi dire que pasi per la fundi i pregunti HOLAAAAAA, QUE HI HA LA CAFEAMBLLET???...però vols dir que no se n'enfrotran si ho fa aixi?? :-P
    Anònim said...
    Valeeeee tots per tu, però podries compartir encara que fos un milionet de no res, no???? ;)
    Doncs que no pregunti per la cafeambllet que pregunti per la paula , o a l'arnau o la bàrbara veure quin
    careto que tinc, jajaja
    El sopar es veu que no podia anar molta gent i mira, han dit que fins setembre no hi haurà festa, snif snif...
    Jo Mateixa said...
    CafeAmbLlet: Nooooo, tots per mi que sóc molt avariciosa, jajajajajajaja...buenuuuuu, valeeeee, per que ets tu i t'estimo molt eh que si no de que :-P

    I de que va aquest sopar??, si es al setembre poder hi podria anar jo també :-)

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column