Aquells que no he estimat


Aquells que no he estimat,
aquells que ni tan sols he conegut
han de servar de mi la part més pura.

Vosaltres, solitaris, que direu el meu nom
i trobareu la pau llegint els meus poemes.
Per a vosaltres escric
amb l’efusió d’un abraç de germà.


No m’estimeu per l’esforç que suposa.

Escriure per a vosaltres

es como repetir-se lentament

els versos d’un poema estimat.

Quan llegiu els meus llibres
hi trobareu la vostra pròpia veu,
la buidor elemental del vostre viure

que us omple les mans de vent.

No vulgueu penetrar-ne el sentit.
Isoleu-vos en íntims jardins

o en cambres silencioses

i pregueu amb les meves –les vostres-paraules
meravellosamente vives i actuals.

Jo, llavors, em faré visible en totes les coses.


Miquel Martí i Pol

13 Comments:

  1. Striper said...
    precios poema de Miquel Martí i Pol, ple desentiments com ell i com tu.
    Petons.
    rosa said...
    m'has tocat la fibra, i és que a mi en Marti i Pol m'encanta.
    Anònim said...
    Has fet "diana" en els sentiments.

    De tant en tant, cal llegir, sentir, o que et recitin a cau d'orella, allò que no sabem dir, i que gent com en Martí Pol fa tan senzill
    oriol said...
    poesia abans d'anar a dormir, sempre va bé!

    bona idea!

    salutacions Jo mateixa! espero que tot bé!
    Anònim said...
    Gran poeta i millor persona. A mi la poesia no m'agrada gaire però els poemes del Martí i Pol crec que són molt quotidianis. Com els del J.V. Foix que descrivia persones i ambients. Quins temps els de COU.
    Clint said...
    ostres...i ara què dic? jejeje
    Anònim said...
    uf!! que bó..a mi també em toques la fibra amb el Martí Pol..gràcies reina!! b7ts
    Mikel said...
    Aquest post amb el fons de "negro muerte" no l´ahuries pas pogut possar jejeje

    Per cert , tens una CONVOCATORIA al meu blog i a tu et cau a prop ;-))
    Jo Mateixa said...
    Striper: :-) Petons rei!!!

    Rosa: :-) i a mi, i a mi!!!

    Soler: mmmm, quina brillant idea :-)

    Oriol: Oi tant que si :-) Si, si, tot va be!!!!

    Sir William: El coniexies en persona??, quin gran honor poder coneixer in person a algú com ell.

    Clint: Doncs un felicitats estaria be, ahir aquest Bloc va complir 1 anyet :-)

    Kpitana: M'enalegro dolça :-)

    Mikel: Ostia no, haguès quedat fatal dels fatals, jejejeje. Ja se ja lo del concert de Jazz a St. Vicents dels Huerts (parlo com el Montilla ja tu), però es que a mi el jazz no em motiva gaire i menys un diumenge a les 19:00, bufff, quin pal :-S
    Metamorfosi said...
    Quin poema més bonic!
    En Martí Pol tenia el do de fer-la senzilla als que no en tenim costum.

    Petons preciosa!
    Mikel said...
    Ei tu mateixa! aiii i lo maco que hagues estat el negro muerte... sobre el Jazz fes un cop d´ull al video i si tot i aixi no t´acaba d´agradar el si que segur que t´agradara sera la nostre companyia ;-)
    LlunA said...
    No el conexia aquest poema. Boniques les seves paraules...

    Gràcies! Petons de cap de setmana
    Jo Mateixa said...
    Meta: Deu ni do la de poemes que te aquest home que entren fins ben endins. Bon cap de setmana bonica!!!!!

    Mikel: No se, no se, vols dir que em faria gracia veure-us??, jajajajaja, d'aqui al dia...13?? m'ho romio, si?? :-)

    Lluna: En te molts i de molts bons, a mi m'encanten!!!! Igualment per tu, bon finde!!!!!

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column