Fama


Mentre sopàvem hem contemplat com la Nina, aquesta dona prima de collons i cada dia més, ballava i mirava de cantar la cançó que em va acompanyar molts caps de setmana dels anys 80. Podeu recordar, aquells que teniu una edat similar a la meva, la sèrie Fama (Fame en V.O.)???

Recordo que seiem davant de la TV embadalits, igual que quant veiem La Casa de la Pradera o Autopista Hacia el cielo , era una reunió familiar i en gaudíem tots, quins temps aquells!!!!!

Voldria fer un breu resum als més joves que n’hi ha vist n’hi veuran mai aquesta sèrie, Fama, per que no la reposaran com han fet cada any amb Verano Azúl (que ja cansa la punyetera Daisi amb els seus gorrets o la Bea amb la seva primera regla).

Fama era una sèrie basada en la vida d’uns adolescents que es passaven el punyeter dia ballant i cantant per l’escola d’art dramàtic on estudiaven, en el segon capítol ja vaig decidir que seria ballarina, per sort no ho vaig dir a casa, s’haguessin rigut a la meva cara.

Recordo en Leroy (com no), en Bruno (no el del Bloc eh), el professor Sorofsky (més o menys s’escribia així), la professora Grant (gran ballarina)....

Que se n’ha fet d’ells?? He investigat una mica i se que:

En Gene Anthony Ray (que feia el paper d’en Leroy) va morir el 19 de novembre de 2003, amb 41 anys mort d’un infart, alguns diuen que de la SIDA.

La Debbie Allen (que feia el paper de la professora de ball Lydia Grant) ha fet musicals, pel·lícules i que està casada en segones núpcies amb un ex jugador de la NBA.

L’Albert Hague (que feia el paper del professor de música Benjamin Sorofsky) va morir l’any 2001 per un càncer.

En Lee Curreri (que feia el paper del somiador Bruno Martelli) ha fet alguns discs i està casat, es pare de dos fills.

La Anne Nelson (que feia el paper de la despistada secretaria velleta Gertrude Berg) que va morir a l’any 1992 (no se de que).

Quines sèries miràveu en aquella època?? (segurament els més joves Blocaires sentiran que aquest post no va amb ells) us equivoqueu canalla, oi tant que va amb vosaltres, per que també voldria saber quines sèries han marcat la vostre infantesa, la vostre adolescència, i ja posats a fer, quines sèries mireu actualment???

Apa, NO ES UN MEME!!!!!!!, que consti, però si que podria ser una presa de contacte entre els més grans i els més joves d’aquest món Blocaire.

Recordeu...la Fama cuesta y AQUI es donde vais a empezar a pagar...con sudor.



18 Comments:

  1. g! said...
    Uf!! Odiava Fame, de veritat no la suportava!! tot i que cal dir que era bastant criaju (sóc del 75) i mig atontat.

    Ara mateix recordo la serie "V" un clàssic dels clàssics i el gran heroe americano, ostia si! aquell ros amb rinxols...aprofito per dir que els anys 80 em sembla que ha estat la decada més cutre de totes, uf! com diu el gran anunci de Cocacola hem sobreviscut a la cintes de casette a les ombreres, les jaquetes texanes i a paraules com GUAY, TOPE GUAY, SUPER GUAY...uf!!!

    :-)
    Andrea ....de acà y de allà said...
    Bueno escribi terrible comentario t toque no se que miercoles que borre todo.. nada habia puesto algo asi como que no soy muy de las series, va que en realidad no fui mucho de ls series, en la adolescencia pasaba con amigas ya migos y teniamos todos casa, asi ke pasabamos mucho tiempo "haciendo jardin" hablado de chicos y eso y la tele era solo pa dias de lluvia..si me acuerdo de v, como dice G¡ era bestial, la mina comiendo ratones, pajaros..ke buenooooo¡¡¡¡ Veía a Bill cosby, Fama me aburrio de verla tantas veces en repeticion cada verano. si me acuerdo de la peli de Flashdance que luego andaba medio uruguay con aquella bici rosa espantosa que usaba la chica (yo siempre odie el rosa, hasta hoy dia). Me gustaban (y gustan) los dibujos, Mazinger z a rabiar, lo sacaba del Videoclub, porque no lo daban en tele abierta, los encontre por casualidad y lo comente amis amigos, luego todos veiamos Mazinger z y haciamos bandas rivales y eso jajaja..no se yo me acuerdo de Lassie y Aquellos de la estancia La ponderosa, me gustaba ver pelis viejas de James Dean, y ver a don gato y su Pandilla...y para agregar a G¡ como dice Boris Izaguirre "los 80 hicieron mucho daño" jajajaj
    Besooss
    Andrea ....de acà y de allà said...
    para que cometo pecado si me olvido de Macgiver y de los Magnificos (Equipo A o Brigada A creo que les decian aca) y de la serie Star Trek...si soy medio varonil..si siempre fui así.. de Benny Hill por dios que risaa¡¡¡¡ ya ya espero no olvidarme de ninguno..mas besoos
    Anònim said...
    Eh Meritxell, recordo perfectament fama, crec inclus recorda que la feian els diumengues,demanas altres series,jo puc recorda de dibuixos la heidi, marco,en pelicula Furia, rintintin,Kojat, Colombo,i avia algun poli mes que no recordo els noms, fliper,tarzan, allo de Valentina i el capitan Kan,i segurament moltes mes jo soc añada del 62, i en la primera infancia es quant la gent començava a tenir tele a casa pro no tothom en tenia,amb lo que alguna d'aquestas series ens reuniem la quitxallaa veurala a casa d'algu que en tingues al voltan de un berenar que ens posava la mama detorn, normalment pa amb xocolata " Las Comes "
    Clint said...
    m'ha agradat això de "intentava cantar"....COP DE MALL a la nina!...veus ja va el primer!

    petons guapa!

    Ah! i a mi m'encantava fama!
    Terra said...
    Recordo Fama (m'agradava i jo també feia ballet al cole llavors) amb la Debbbie Allen dient allò de "la fama cuesta", era dura de pelar la tia.
    Jo veia sobretot El Equipo A, El Coche Fantástico, MacGyver i V (que la reposin!), sèries clàssiques ja per la nostra generació. En canvi, no m'agradava gens Verano Azul i Autopista Hacia el Cielo la veia però agobiava.
    I de més petita jo era de Heidi, la Abeja Maya, David El Gnomo (voliar ser veterinaria i curar els animalons com ell).
    I ara mateix, espero amb candeletes que continuin amb Héroes, Perdidos i Prison Break, també m'agrada Mujeres Desesperadas, però coincidia amb Héroes i per suposat els prefereixo a ells!
    g! said...
    ostres Andrea!! Benny Hill, jajajaja que bueno, m'has fet recordar que el meu pare i jo ens partiem de riure en veure-la. Uf! vaya tela!
    Metamorfosi said...
    Txeeeell... que jo també veia fama i també vaig enxampar el tros d'ahir en que la cantaven!... jajaja

    Potser és una de les series que recordo més, m'agradava malgrat no ser massa aficionada a les séries!

    De més petita sí que en veia, de dibuixos animats: la Heidi, Mazinger Z, Comando G (el Marco no el suportava, però l'havia vist alguna vegada).

    I de més grandeta, malgrat no recordo l'època en que les veia, m'agradava Star Trek, Els Joves, Allo allo, Bola de Drac (jejeje... m'encantava en Goku de petit).

    Suposo que en veia d'altres, però ara no em vénen a la memòria.

    M'ha agradat recordar això, ho he fet amb un bon somriure als llavis!

    Petonets guapíssima!
    Adam said...
    d'aquella època m'agradava molt "el coche fantástico"
    Adam said...
    per cert una vegada vaig llegir que V, quedava oberta i que s'havia de gravar una 4 temporada i final.
    Antoni Esteve said...
    snif,snif, quins anys!
    joder, quants anys!
    Si jo també feia Fama de tarda, que hi farem. :´(
    Jo Mateixa said...
    NOIS i NOIES: Perdoneu que no respongui un per un però L'Ismael tona a ser amb nosaltres i no disposarè de gaire temps per postejar (em fa ràbia veure que aneu tornant de vacances, postejeu i no us puc comentar com voldria, a veure si quant el bitxo s'adormi puc fer una passada per tots els blocs que avui 28 han actualitzat, bien!!!!!!!)

    Quines grans sèries heu comentat, V, El Equipo A, Start Treck, El Coche Fantastico, Marco, Heidi, Benny Hill, Lassie, Colombo, Kojack, McGiver, Comando G, Allo Allo, etc..., sencillament genials i ja veiueu que han marcat una època, la nostra, quines coses més curioses podrem explicar als nostres fills eh!!!!!!

    Al vespre, quant el petito dormi, postejo i us explico que hem fet avui, que us fareu un panxo de riure.

    Petonets per tots!!!!!!!!!!!!!
    Boira said...
    Osti! Quins records fama! jajaj, jo també volia ser ballarina! Com m'agradava. No em puc estar de recordar series com ara Roesanne, L'Escurçó negre, Allo Allo. Hem va marcar molt "V". I la que m'agradava moltíssim era Luz de Luna, i Remington Steel. Aiis, que no acabaria mai.
    Petonarros.
    Ulisses said...
    m'ho prenc com a post pendent.
    El faré tan aviat com pugui ;)
    Tals said...
    Doncs..ara em sento petitona eh xD Fama em sona com de lluny (just tinc 18 anys), jo de petita doncs em vaig enamorar del Pingu, reia molt molt i encara ara quan me'l trobo per la TV el veig! i a veure, què més? doncs me'n recordo de quan era petita les Tortugues Ninjes (cutre, ho sé xD) i un munt de sèries manga que s'han posat de moda i no hi ha qui les pari. A mi em va marcar molt la infància també el Petri del club susper3!! Besets^^
    Jo Mateixa said...
    Boira, Ulisses i Tals: Les sèries que dieu també les veia i eren genials, la meva preferida la del'Escurço Negre i totes les de Manga, com Bola de Drac, l'Arare, etc...

    Per el noi...no es un meme, ja ho he dit, però si vols :-P
    Ferran said...
    Buf, Fama, quin flaix! M'encantava. Suposo que la vivia com una mostra de la llibertat i les il·lusions que un té d'adolescent. Uns anys més tard em vaig enganxar a "Gent del barri"; quin peaso sèrie!
    Jo Mateixa said...
    Ferran: Granidssima sèrie la de Gent del Barri, igual que la de Veíns, quins temps aquells!!!!!

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column