Debat


Fa uns mesos en Gatot em va donar un Thinking Blogger Award per que creia que el meu Bloc, aquest Bloc, el vostre Bloc, feia pensar. En molts dels vostres comentaris hi vàreu crear debat i no nomes en aquell post d’agraïment que vaig fer, si no en molts d’altres.

No vull ser polèmica, però voldria crear un nou debat ara i aquí i estic molt interessada en saber la vostre opinió sobre un tema que, certament, trobo que es molt preocupant.

No penso posar les imatges del vídeo on un indesitjable, un energumen, una mena de paio tot raro, borratxo i fastigós, colpeja brutalment a una noia equatoriana, estic farta de veure aquest vídeo a les noticies i farta de sentir-ne parlar a la ràdio, a la TV i als diaris.

Aquesta tarda, mentre veníem amb el pare en cotxe, sentia el programa d’en Clapés i jo m’he sentit com ell, indignada per tot el que aquesta agressió completament racista a representat en aquesta la nostre societat, on els valors, els drets de les persones a la vida, a ser com son, a venir de on venen, a tenir la pell d’un altre color, a guanyar-se les garrofes com poden, sembla ser que cada cop està més mal vist, que trist tot plegat.

El fill de puta que va apallissar brutalment a la noia al tren de FGC, aquell que normalment agafo jo, ha quedat lliure amb càrrecs per que el fiscal no s’ha presentat al judici, per que...creia que l’agressió no era tan greu, no tinc comentaris per aquestes paraules de la fiscalia, ho sento però em superen.

Al cabró aquest l’han entrevistat a Telecinco aquesta tarda i en Clapés opinava que no era bo que es fes publica aquesta entrevista, per que es pot crear l’efecte mirall, es a dir, si aquest fill de la gran puta surt a la TV.... molts agressors del mateix estil poder vulguin tenir els seus 5 minuts de glòria i llavors que???

Es cert que els Mossos diuen que, davant d’una agressió així, si n’ets espectador, no facis res i els avisis ràpidament, segurament això devia fer el noi que anava al mateix vago i girava la cara cada vegada que el racista pegava a la noia equatoriana, no fem res, no fos cas que rebem...amb aquesta excusa de no fer res per no rebre no solucionem el problema i així ens van les coses.

Però jo em pregunto, desprès d’haver vist la filmació a munt de llocs, quant l’agressor baixa del tren...algú s’aixeca per ajudar a la noia agredida o segueixen girant-l’hi la cara????

Com deia una de les col·laboradores d’en Clapés, si no vols enfrontar-te a l’agressor, com a mínim, un cop ha marxat....ajuda a la persona agredida, no??

Que haguéssiu fet vosaltres???, jo ho tinc molt clar, tenint en compte que en el tren i per el que es veu a la filmació, nomes hi anaven l’agressor, l’agredida i el que passa de tot, m’hagués aixecat i hagués començat a cridar, a fer crits histèrics per tal d’espantar a l’agressor, poder algú més m’hagués sentit i hagués vingut a ajudar...o poder no i ara no estaria viva per escriure aquest post, però que no m’hagués quedat sense fer res, això ho tinc claríssim.

El debat està obert......voleu participar-hi o us quedareu sense fer res???

34 Comments:

  1. Jo Mateixa said...
    M'he deixat un apunt, la Palito també va donar el premi al Bloc, nena ho sento però tinc el cap a tres quarts de quinze, ho sento!!!!!!!
    gatot said...
    És molt difícil dir que faries si tu et trobéssis en una situació... i no t'hi has trobat. Perquè sovint ens desconeixem nosaltres mateixos i no sabem fins a quin podem o sabem reaccionar.

    Però... (i no me les vull donar de res, eh?) quan m'hi he trobat... a mi no em calla ni Déu! I tot i no ser violent... si puc o "he" de donar alguna empenta defensiva... miro de no fer-ho, perquè sempre és millor evitar el contacte físic, però jo penso... i si l'agredit fós jo?

    petons i llepades debatadores!
    Anònim said...
    HOla noia!!! L'altre dia vaig voler publicar un comentari i no vaig poder :( Ho sento...

    Que faria jo?, segurament com tú m'aixecaria, aniria cap allà i si fes falta estiraria la palanca vermella del tren (la que posa només per emergències ) que em sembla que para el tren?? Que tothom se n'enterés aquest tema és una urgència. oi?

    Molts records i molts petons guapa!!!
    Anònim said...
    Jo Mateixa,
    jo sens dubte haguera ajudat a la xica en quant haguera baixat ell del tren, i segurament, no m'haguera quedat queta i callada mentres li fotia aquelles hòsties...
    Deu meu, no havia vist les imatges encara (fa dies que no veig la tele) i he alucinat... quin malparit, i damunt, solt pel carrer. Diu que anava borratxo, jo crec que una patada així com li pega no és d'estar borracho, qué va...
    Quin fàstic, redéu.
    Jo també sento una ràbia i una impotència... buffff...
    g! said...
    Curiosament em vaig plantejar la pregunta en veure una i altre vegada les imatges.
    Fa uns anys és probable que per por em quedes de pedra davant d'aquesta situació, ara per ara és més que probable que actues impulsivament i de forma violenta contra ell (tot i no ser la millor solució) en fi no és fàcil i de certa manera "entenc" la reacció del noi que es queda garratibat al seient.
    L'agressor està lliure però oju, pendent de judici i cada quinze dies ha d'anar al jutjat i espero que quant el condemnin també se'n faci ressó.
    Ah! i si anava borratxo té merit caminar i parlar per telèfon alhora, inclinar-se per insultar-la i clavar una patada sense perdre l'equilibri.

    Deixo anar dues preguntes a l'aire:
    1. Esteu d'acord a posar més càmares de vigilància al carrer o altres indrets.

    2. Que fa, que una persona pugui mostrar aquesta violència a tercers.

    uf, sento el rotllo.
    una abraçada!!
    zel said...
    Hola bufona, mira jo he fet un mini apunt al blog sobre el mateix, però segur segur segur, amb el caràcter que tinc, que si jo el veig fotre-li la coça, m'hi abraono a sobre, segur, davant d'això em surt la vena més primària, i després l'estalono fins a encalçar-lo i li faig menjar terra, i .... ja veus em surt la ràbia, cony de cabrons
    Jo Mateixa said...
    Gatot: Evidentment que cal trobar-s'hi, per déu que no m'hi trobi mai per que no se, no se, no se que soc capaç de fer.

    Es un tema que em supera, poder per que el fet de que la persona amb la que comparteixo la vida des de fa quasi 3 anys es inmigrant i amb amics seus he vist moltes coses, dures de collons.

    Petonets guapu!!!!!

    Mama del Pol: Veig que som uns lluitadors i que la liariem eh?, jejejeje, tant de bo mai ens haguessim de trobar en una situació semblant :-(

    Palito: Veus, veus, si la liariem catxo, aixi m'agrada, però com ja he dit abans, tant de bo mai ens haguem de veure en una situació aixi.

    G!: Jo he flipat amb les seves declaracions, que diu que quant va borratxo no recorda res, joder, jo he pillat unes bones merdes i quasi be tot ho recordo, per tant, si apallisses a algu es molt possible que no volgues recordar per no sentir-me malament amb mi mateixa, però de ben segur que ho recordaria tot.

    Pel que fa a les teves preguntes, a la 1 penso que si, que calen, per que es que fa por anar pel carrer ostia.

    La pregunta 2, certament aquesta mena de gent son malalts.

    De rotllo res nen, m'encanta que hi digueu la vostre :-)

    Zel: Ho se, ho se, jo he passat per casa teva i l'he llegit, t'he convidat a venir per aqui i tu ja hi habies passat, jejejejeje. Jo encara diria més, fills de la gran puta, tancats i sense sortir en molts anys, no es mereixen una altre cosa.
    Anònim said...
    Saps que passa, Jo Mateixa? Que dir el que faries des de aquí assegut davant del teclat sense cap situació de compromís real, indignat per les imatges de l’agressió, indignat per les manifestacions del bestia aquest (També les he sentit en el programa del Clapes) es molt difícil dir res.
    Podria fe un relat de super-heroi, però no es el cas.
    El que si que et puc dir es que de tant en tant em poso amb algun embolic, per no admetre injustícies, però això surt de dins i no ho penses.
    kentuta said...
    Mai se sap la reacció que pot tenir una mateixa en una situació com aquesta, suposo que t'hi has de trobar, però ja et dic jo que em sembla que no m'hagués quedat parada sense fer res i mirant cap a l'altre costat.
    Fa temps em va passar una situació semblant al mig del carrer, bé de fet en el cas que em va passar no era una agressió xenofoba, sino de violència de gènere. Un home cridant i pegant a la que era la seva dona i la gent al carrer girava la cara per no mirar-ho, jo m'hi vaig posar pel mig. El tiu es va indignar que una joveneta (llavors jo tenia uns 24 anys) li plantés cara com si res. Em va dir que era la seva dona i que feia 20 anys que eren casats i que era un assumpte privat, ufff em va indignar tant!!! Però la cosa va afluixar i me'n vaig endur la dona a casa, quan va estar ella més calmada la vaig acompanyar a denunciar.
    Potser no vaig pensar en res i potser hagués sortit malament la cosa i podia haver rebut jo també, no ho sé...
    Crec que vaig fer el que calia i ho tronaria a fer, encara que en aquell cas després vaig assebentar-me que la dona havia retirat la denúncia i li havia donat una altre oportunitat al maltractador.
    I no m'enrotllo més
    Una forta abraçada
    Anònim said...
    Quin fàstic de noticia. Les imatges són impactants: Jo no sé què hauria fet. Al vídeo sembla que el vagó anava buit, i el pobre noi que no gosava mirar devia estar acollonit. Suposem que a part del que hem vist la cosa devia fer estona que durava... i ja es devien acollonir abans. La G demana si ens sembla bé que hi hagi càmeres per tot arreu. Jo crec que se'n fa un gra massa. En casos com aquest va bé, és clar, pero a mi no m'agradaria que em filmessin com li clavo un fart de cops de puny al fill de puta aquest per haver maltractat la noia. És trist estar controlats per càmeres, però encara ho és més que es produeixin episodis com aquest. això no hauria ni de passar. Un altre debat candent és el de l'esterilització (o com es digui) dels violadors. Podrien començar per aquest, i ja que hem vist les imatges violentes de l'atac també ens podríen oferir un reallyty sow (o com es digui) ensenyant com li tallen els collons. De tota manera penso que en facin ressò i que ho publiquin tant no ajuda per res a que no es torni a repetir. Els diaris i les teles van plens de notícies de barbaritats. Hem perdut els papers.
    Striper said...
    Tot es trobar-si pero jo crec que de una manera o altrehagues intervingut.
    Mikel said...
    el que esta clar es que borratxo com per o recordar res com va dir no hi anava , simplement algu li ha aconsellat dir que anava totalment borratxo.
    En fi , una vergonya mes del nostre sistema , en la linia de la gent que roba al metro i a les rambles que no els hi poden fe res fins que arrivan a uns 100 robatoris i llavors miran de acusar-los de associació ilicita i altres coses , de puta pena...
    Pep ... però posa-li Angu, també said...
    Al programa del Clapés també ha sortit un noi que justificava per què ningú s'hagués aixecat: perquè ell ho va fer a un cas semblant i li van clavar una ganivetada. O si vas i li fots un mal tantu, encara et denunciaran a tu.

    Jo possiblement no m'hagués aixecat però sí que li hagués cridat l'atenció. Però el tiu del vagó va passar de tot ... és una llàstima, és cert. Però molta més llàstima és que hi hagi gent així, és molt i molt trist!!

    Un petó de bon dia per a Tu Mateixa ... coi que feia dies que no ho feia. Guapa! Flamenca!
    Txell said...
    Jo no sé que hagués fet, suposo que cagar-me a les calces i anar a buscar a algú amb més planta que jo. Però no puc assegurar-ho, per què per sort mai m'hi he trobat.

    He sentit molts valents aquests dos dies, assegurant que ells bla, bla, bla, bla, bla.... però parlar per parlar és molt fàcil, saps?

    Posaria la mà al foc, que la majoria de la població faria com hi no ho ha vist. Som així... l'instint de supervivència...
    Andrea ....de acà y de allà said...
    ufffff esto me tiene enfadada...sabés ayer me encontré un amigo uruguayo, que trabaja en un bar en Sant Boi, y cuando pasan el video un hijo de puta grita.."si, mas le tendría que haber pegado...que se vayan todos".. así nomas..y algun que otro se reía, mi amigo a riesgo d eperder el laburo, le increpo sus palabras, y el otro "no te enfades..no te lo tomes así.." y es lo que me ha pasado muchas veces..cuando muchas personas se sienten libres, despotrican a los 4 vientos contra los inmigrantes..y cuando tienen uno delante, matizan.. me ha pasado de verdad muchas veces, escuchar que estan hablando mal de los inmigrantes, y que todos los problemas de españa son culpa nuestra, y que somos todos unos ladrones y al otro día decirte que pobre gente si solo viene porque no tiene trabajo...pero eso cuando se dan cuenta que los escuchas... sobre el ficla..sin palabras..una mierda de tipo..ya te digo restarle importancia a un asunto así..y no dar un castigo ejemplar...una verguenza..el chico del tren..sentí que era argentino..y creeme que si esta acá sin papeles, tené sun miedo en el cuerpo que te impide involucrarte en muchos casos, porque sabés que te pueden librar orden de expulsión..y tal vez el chico se acojono y no se dio cuenta que no pasaría nada ene ste caso..pero que no se haya parado a ver como estaba la chica luego que se fue..a ayudarla..no se.. indignarse un poco.. eso si ke no lo entiendo....un beso jomateixa..y a los comentaristas ¡¡¡¡
    estripanits said...
    A mi em faria por trobar-me en una situació així perquè, a ben segur, seria jo qui acabaria al trullo per haver-li trencat la cara, les cames i l'espinada i tot al nazi aquest dels collons!
    una més said...
    Si sóc sincera... no sé què hagués fet jo. Ajudar la noia segur.

    Si hi hagués anat sola com el del vídeo, m'hauria aixecat i estirat la palanca vermella, com han suggerit aquí? M'hauria enfrontat directament a ell?

    Ara, si hagués anat al vagó amb els nanos, m'hi hauria enfrontat o hauria esperat per por que fessin mal als meus fills?

    Crec també que "sovint ens desconeixem a nosaltres mateixos i no sabem fins a quin punt podem reaccionar".

    Jo també crec que hauria fet alguna cosa, però... no em facis din ben bé què.

    El que sí que penso és que no hi ha dret que aquest gamerús estigui lliure perquè ningú ha demanat presó per ell, i al pobre noi que pediatra d'un CAP de Figueres entri la policia al tren a detenir-lo perquè és una persona de color.

    Així, on anirem a parar?

    Un petó.
    Denea said...
    trobo molt interessant de del punt de vista del meu àmbit (la pedagogia) tot aquest tema. Personalment, jo m'hagués quedat bloquejada. No sé si hagués plantat cara a l'agressor, no sé que hagués fet. Hagués sentit molta de rebre jo també si m'hi fico. Ara, ajudar a la noia, per suposat. Un cop l'agressor ha marxat l'hagués acompanyat a l'hospital si fos necessari i sinó m'hagués quedat amb ella. tant si tinc feina, com si tinc classes com si he quedat. No l'hagués deixat sola, això segur.
    tot i així el tema del racisme és molt complicat. Ja que hi som posats vull destacar que si no fos pels immigrants que fan totes les feines (que nosaltres com a "senyorets" no volem fer)no podriem intentar accedir a una feina digna. Ells estan incrementant la taxa de natalitat quan fa uns anys es dubtava de si la nostra generació podria tenir pensions degut a l'envelliment de la població i un llarg etcetera de contribucions positives que fan a la societat i que molts cops tanquem els ulls i anem per la via fàcil: "que se vayan a robar a su país"...
    petons maca!!!
    rosa said...
    impotència pel fet.
    el meu instint fora ajudar-la, tirar de la palanca per aturar el tren, però llavors aquest fill de puta m'hagués apallissat a mi?
    és la por la que fa que no actuem davant aquests fets, és la poca ajuda del govern, és un fàstic.
    Si li haguessin fet a la meva filla, no paro fins engarjolar-lo i apallissar-lo jo mateixa.
    ERTAI said...
    Jo no se com actuaría, lo que es segur es que no em quedaría mirant com si rés, potser faria un truc a a Policía, o diria alguna cosa al fill de puta aquell(perque no te un altre nom), no se quin benefici fa pegant a la pobre xiqueta. El que es segur es que la majoría de la gent no fa mai res. Imaginat, una vegada a Valéncia al costat del barri on vivia, vaig trobar un home tirat a terra amb sang, donç be! passaba la gent i el miraben com si rés!! Jo al meu cas, vaig avissar una ambuláncia i em vaig esperar fins que arribesin... pero es a lo que vaig, el ser humá es lo mes egoista (ja se que no tots som aixi).

    Coincideixo 100% amb Gatot, amb aquesta situació no se com reaccionaría (pero segur que no em quedaría parat).

    Salut!
    Petitabruixa said...
    Fa cosa d'un any i mig, deurien ser les dotze i passades de la nit i jo passejava el gos. A la granja que hi ha un carrer més endavant, la noia cridava i jo només sentia cops...Ell, un irlandès enorme, que era la seva parella li estava foten una pallissa. Tothom ho sentia perquè feia bona nit però...Jo vaig picar a la porta, i vaig dir en anglès si necessitàvem res, amb el gos i tot...Ja ho vaig pensar que el tio em podia fotra una cleca però no tenia por perquè vaig pensar que si jo estiguera en la mateixa situació no voldria estar sola.
    Ell la tenia agafada el clatell i li anava donant cops contra la màquina del café. Com hi havia tanta cridòria no em van sentir, vaig picar dos cops més i aleshores, ella la va deixar estar i es va posar vermell com una magrana i ella em va dir que estava bé.
    El cor m'anava a cent però allà va quedar aturada la discussió. Van tancar i ja no sé més.

    Per tant, com no aprenc, de segur que haguera ajudat a la noia i, amb la mala llet que gasto, si haguera portat les meves botes de senderisme, encara li haguera fotut una patada als collons, que se'm dona molt bé.

    Em conec molt bé, en aquest sentit. No haguera pogut quedar-me sentada. I, és clar, haguera marcat el 112 i el que haguera recordat en aquell moment.

    Una és així, què hi farem!
    Itf said...
    Molt interessant el debat.

    Jo crec que no hagués fet res, sobretot veient que no hi havia ningú més al vagó, però sí que hauria anat a ajudar la noia després que l'energumen detestable aquest marxés.

    A mi em van robar una vegada en mig de la Diagonal i ningú es va aturar a ajudar-me. Ho vaig entendre perfectament perquè tampoc m'hauria aturat jo.


    El que és indignant, i penso com el Clapés (que també vaig escoltar) és que després es doni la oportunitat a aquest imbécil de donar explicacions. No cal que justifiqui res. Les imatges són clares. S'ha de donar suport a la noia i no publicitar les declaracions d'un tio que no té excuses.

    Una abraçada!
    Puji said...
    Uf! No et sé dir què hauria fet! Un subnormal d'aquesta calanya mai saps el que et pot fer i d'entrada penso que m'hauria aixecat i mirat d'aturar-lo, però en situacions crítiques mai saps com reaccionaràs.

    Si torno a veure l'imbècil aquest a la tele dient "que iba borracho neng, li foto cop de mall a la cadena de televisió.
    Clint said...
    No se que faria, vull pensar que alguna cosa i més sent una nena...però no cal perdre de vista que el cabró es el perla aquest que fot la patada i el més probable és que el que no va fer res sigui linxat públicament ara (i no defenso que quedes callat tot i que en situacions de tensió la gent fot coses molt rares)

    Això si, la tele i els diaris el faran famós, i quan hagi complert condemna (un capdesetmana màxim) serà el més xulu del barri, gràcies a totes les escombraries sensacionalistes que omplen ja fins i tot els telenotícies.

    Apa, guapa, té opinió!
    oriol said...
    En primer lloc, saludar-te. Fa dies que no passo massa, i m'agrada veure que el teu bloc està a tope com sempre! M'agrada quan crees aquests debats.

    Jo abans de res, voldria fer una prèvia. Aquesta noia és equatoriana si, però i què? Però no ho dic per ella, el tema és que un indesitjable, pega i agradeix fisicament a un altre ésser humà. Quan el sento a parlar a la radio i la tv : "que iba borracho nen!", el que em pregunto, és quin tipus de societat estem construint entre tots plegats!!!!
    Aquests tius existeixen, i n'hi ha un munt, i el més fort, és que el suposat rebuig que ell suposadament sent per la noia equatoriana, jo, reconec aquí davant de tots que el sento per ell, i per tots aquests individus!
    Treie,-nos la careta, i fem debat! quans de vosaltres sentiu cert rebuig per aquest tipus de paios rotllo neng? ( deixant clar que cap de nosaltres seria violent )
    oriol said...
    I pel que fa al tema de no fer res, per mi la cosa és clara:

    vivim amb por! en general la gent es preocupa de treballar, dormir, i no posar-se amb massa problemes i preocupar-se de les seves històries. Ei , i no els jutjo, però pregunto el mateix que abans: quin tipus de societat estem construint?

    Per cert, sabeu que avui ha mort un xicot a Euskadi que intentant mediar en una baralla entre una parella va rebre un cop i desprès d'estar sis dies en coma ha mort?

    bé, he intentat aportar punts de vista al debat.

    Vinga thinking blogger!

    Una abraçada!
    Jo Mateixa said...
    Teniu moltissima raó tots i cadascun de vosaltres, coincideixo plenament amb una afirmació que ha fet L'Oriol i que crec que es ben important, tant es que la noia agredida sigui equatoriana o d'aquí, collons, van agredir a una persona i això es el més important de tot.

    Certament, estem construint una societat agressiva, es aquest el legat que volem deixar als nostres fills i nets??

    Coincideixo també i molt amb el que diu l'Andrea, el xicot que es queda sense fer res...i si no te papers, i si se la juga i desprès a banda de cobrar un gec d'hosties s'enfronta a que l'expulsin del pais??

    Tot plegat es una injustícia, que el cabró aquest pegues a la noia, sigui del país o no, que l'altre nano es quedés sense fer res i sobretot, el que penso que es més preocupant, es que ella, la noia agredida, no pot sortir de casa seva per que està cagada de por, no oblideu que en qualsevol moment se'l pot tornar a trobar i llavors que, ell s'agenollarà davant d'ella i l'hi demanarà perdo???

    No tenia constància del noi que ha mort a Euskadi (gràcies Oriol per aportar les dades i per crear més debat encara, m'encanta que ho feu!!!), ja ho veieu, la prova vivent de que encara hi ha gent que es preocupa per els altres i que en treu??, la mort, es trist, molt trist i crec que tots plegats hauríem de fer alguna cosa, però el que??

    La gent que es va amotinar en defensa del xicot cubà de Figueres per mi es mereix un 10 i un chapeau inmens, quants de nosaltres ho hem fet o tenim pensaments de fer-ho??, el més normal es pensar per dins apa tu, que se las apanyi, que de ben segur no ha pagat el bitllet, es clar, com que es negre ha de ser dolent per força el paio aquest.

    La humanitat està degenerant-se cada cop més i no s'hi busca cap mena de solució, on anirem a parar????

    Gràcies pet tots els vostres comentaris!!!!!
    Enric Caujapé said...
    Vaja !!, caram nois ! de veritat deixarie-ho fer ?, jo la veritat, tranquil com soc, amb temple i decissió, aniria cap a ell i li trencave la cara. Aixó es creuar la linia de la convivència i tant em fot que em gravessin la idea que es quedaria és que hi ha gent que no permet aixó. t'has de serenar peró ser decidit, actuar amb firmessa. Deixeu-vos estar de collonades tipus la violencia no porta a res, no cal posar-se a la seva alçada, etc, etc...quant cal, cal. Jo no sóc gens violent, de veritat, però soc dels que salto quant veig injusticies de qualsevol tipus, ja m'he trobat i si, he saltat, he anat a judici ( com a testimoni ) , he reconegut darrera el mirall ( com a les pelis ) i he acusat ( en un jurat )...i després va i me'l torno a trobar...!!!!...jugant a futbol-sala a la 3ª divisió !!! com a jugador del equip contrari !!! i es clar,: partit tens....
    La aventura de la vida també és aixó. Tenim o no tenim criteri ?
    Jo quant ho vaig veure, doncs , aixó....li foto un mastegot ( 1) i ...be, no se, aixó ja no ho se. Se com sóc.
    Sorry per el rollo....aixó va així senyores i senyors...per a mi, es lar.
    Salut a tots.
    Per cert PEAZO de Blogg !!!
    Jo Mateixa said...
    Orbison: Moltes gràcies per la teva opinió, es molt ben rebuda i ja es veu ja que no ets violent, nomes l'hi partiries la cara, collons, però si noi si, jo si pogués també ho faria.

    La sort d'aquest bloc es la gent que hi entra es molt variada i tothom hi pot dir la seva sense cap mena de problema, be, tothom menys el gilipolles que diu que vota al PP, que per cert fa dies que no diu ni piu :-P

    Torna quant vulguis!!!!!!
    Anònim said...
    Es cert que la majoria parlem des de darrera el nostre teclat i en aquests moments ens sentim "valents", ja vaig comentar més amunt que m'hagués aixecat...(suposan evidentment que anés sola amb el meu fill allà el cert és que nosé que hagués fet), segurament hagués començat intentant demanar-li que deixes la noia, hagués seguit trucant la policia, o al 112 com diuen més amunt, i en ultima instància, si la cosa és compliques estirant la palanca vermella (això és el que volia dir ahir (si fes falta)...evidentment aquesta no hagués sigut la meva primera opció)...

    Certament són situacions molt compromesses i hi han moltes coses en joc. Però a vegades no penses. Aquest estiu per exemple tenia veïns nous a sota, un dia a la nit vaig començar a sentir cops, crits, xiscles... (parlaven en àrab i clar no entenia res del que deien però era evident que l'home estava "escalfan" la seva dona)... no m'ho vaig pensar vaig baixar i vaig començar a trucar a la porta i al timbre preguntant si tenien algún problema...l'escàndol va acabar al moment, ningú va obrir la porta i cap més dia és va sentir cap més "baralla"... En aquell moment no vaig pensar que jo vivia a dalt, que tinc un fill de quatre anys, que només som tres veíns al bloc, que passo cada dia al menys quatre cops per davant la porta de casa seva...

    Sigui d'una manera o d'una altre no ens podem quedar de braços creuats...

    Per cert al tema que planteja en G! penso que lo de les càmeres és una solució per evitar coses com aquestes (segurament no és la millor però de moment és la que tenim...)

    Apa siau Guapaaaa!!!
    (quin rotllo he deixat!!! )
    Jo Mateixa said...
    Mama del Pol: Bonica, primer de tot, de rotllo res, ja sabeu que aquesta es casa vostre, mai restringeixo comentaris, si no m'agraden els argumento i punt, però sou ben lliures d'escriure el que volgueu, com volgueu i amb l'extensió que necessiteu :-)

    Aclarit això anem per feina, completament d'acord amb tu, no podem quedar-nos de braços plegats, s'ha de fer alguna cosa per aturar aquesta mena de agressions i qualsevol altre per que les de viòlencia de genere son espantoses, per que no es suiciden ells abans de matar-les si tant infelisós son??

    Suposo que si jo tingués fills en el moment en que em trobo això...actuaria diferent, però que faria alguna cosa n'estic segura.

    Un petonas ben gran dolça!!!!!
    LlunA said...
    Jo que sòc molt borrica segur que haguès acabat cridant al tio aquest encara que haguès rebut un cop...sino encara que hagues estat hauria anat al costat de la noia per ajudar-la, portar-la on fos!!!
    Però és increible...tot plegat és una gran merda. que un gilipollas doni cops a una nena i encara que no fos tan nena i que la gent que ho va veure nomès li faltès aplaudir...pais de merda aquest nostre de vegades...
    Jo Mateixa said...
    LLuna: Doncs si bonica si, el nostre es un país de inconformistes, on ja ens està be que no es fiquin amb nosaltres i si es fiquen amb gent indefensa girem la cara.

    Em temo que no ets la única borrica que hi ha, jo l'hagués liat catxo i segurament m'hagués endut un bon gec d'hòsties, però soc com soc.
    El veí de dalt said...
    Evdentment, en fred, s'ha de dir el que tos diem: ajudar a l'agredit i buscar ajuda. Però gestionar la por és molt difícil. Mai saps com respondràs fins que t'hi trobes. Suposos que aleshores surt el millot i el pitjor d'un mateix...De tu mateixa.

Post a Comment



Diari de Jo Mateixa - Designer: Douglas Bowman | Dimodifikasi oleh Abdul Munir Original Posting Rounders 3 Column